Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 6 wydań rocznie (RK1-2, RK3-4, RK5-6, RK7-8, RK9-10, RK11-12), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Flesz 2
Wiadomości 3
Beroud (PKP S.A.): Wrócimy do komercjalizacji gruntów w metropoliach 5
Wyborski (PKP PLK): Nakłady inwestycyjne osiągną 20 mld zł rocznie 8
Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego 13
Myślimy globalnie, działamy lokalnie 18
Hitachi: Czekamy na plan cyfryzacji polskiej kolei 20
Newag na InnoTrans. Najszybszy polski pojazd w historii targów 24
Pesa: W przypadku budowy pociągów KDP będziemy dla Talgo prawdziwym partnerem 26
Qemetica Cargo: Jesteśmy elastyczni i efektywni 28
Infrastruktura
Wielka woda na kolei 30
Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej 32
Pasażer
Dolnośląskie reaktywacje 36
Kolej lotniskami stoi 44
Zintegrowany Transport
Nowy zarząd PKP S.A. miażdży realizację Programu Inwestycji Dworcowych 48
Poznań z planami rozwoju sieci tramwajowej 52
Prawo i polityka
Kampania Kolejowe ABC III – ciąg dalszy wielkiej edukacyjnej podróży 58
Felieton
Wspólny bilet i jeszcze coś wspólnego 60
Historia
W cieniu swojej świetności. Linia Radom – Dęblin 61
Zakończenie projektu „Następna w kolejności digitalizacja dokumentacji technicznej” 62
Formularz został wysłany.
Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech
Siemens Mobility 12 grudnia 2024
Pierwsze wodorowe zespoły trakcyjne Mireo Plus H otrzymały zezwolenie na przewozy pasażerskie – informuje Siemens Mobility. Oznacza to, że będą mogły zgodnie z planem zacząć kursować liniowo w dniu zmiany rocznego rozkładu jazdy – 15 grudnia. Zezwolenie to kolejny krok w stronę bezemisyjności transportu, którą chcą osiągnąć władze landów Berlin-Brandenburgia i Bawaria.
Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech
Rozkładowe pociągi wagonowe na 200 km/h od 15 grudnia
Kierunek cyfryzacja: ERTMS dla polskiej kolei
Rozkładowe pociągi wagonowe na 200 km/h od 15 grudnia
Przemysław Jezierski 12 grudnia 2024
Warszawa - Bielsko-Biała, Bielsko-Biała - Gdynia i Gdynia - Warszawa - to trasy, które będzie można pokonać składem wagonowym PKP Intercity jadącym rozkładowo z prędkością 200 km/h. Parametr ten nie zawsze przełoży się jednak na czas przejazdu porównywalny z pociągami EIC Premium.
PKP Intercity podsumowują 10 lat Pendolino
Pendolino pojedzie do Poznania i Szczecina [aktualizacja]
Kierunek cyfryzacja: ERTMS dla polskiej kolei
art. sponsorowany 12 grudnia 2024
ERTMS (European Rail Traffic Management System) to europejski system zarządzania ruchem kolejowym, który został stworzony w celu harmonizacji i usprawnienia transportu kolejowego w krajach Unii Europejskiej. Powstał jako odpowiedź na różnorodność krajowych systemów sygnalizacji i bezpieczeństwa, które utrudniały współpracę międzynarodową. Historia ERTMS sięga lat 90., kiedy Komisja Europejska rozpoczęła działania na rzecz stworzenia jednolitego standardu. W Polsce system ten został wprowadzony na wybranych trasach, m.in. na liniach kolejowych dużych prędkości - jego dalszy rozwój jest kluczowym elementem modernizacji całej infrastruktury kolejowej.
Siemens Mobility: Cyfryzacja kolei jest kluczowa
Cyfrowa rewolucja w S-Bahn Stuttgart
Trako 2017: Cyfrowa transformacja – przyszłość kolei
Remont peronów w Krotoszynie ze znacznym opóźnieniem
Kasper Fiszer 12 grudnia 2024
Kilka miesięcy po pierwotnie zakładanym terminie zakończą się prace na stacji Krotoszyn w południowej Wielkopolsce. PKP PLK przebudują tam perony, dzięki czemu wsiadanie do pociągów ma stać się wygodniejsze. Infrastruktura będzie też bardziej dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce
Zamknięcie trasy do Krotoszyna dłuższe. Remont przystanku Wolenice
Wielkopolska nie zastąpi odwołanych pociągów do Milicza autobusami
Infra SILESIA: Kolej potrzebuje systemowych zmian i zachęt do budowy bocznic
Łukasz Malinowski 12 grudnia 2024
– Bez działań inwestycyjnych na poziomie narodowym nie będziemy w stanie zlikwidować białych plam na kolejowej mapie Polski. Konieczne są systemowe zmiany, które wzmocnią konkurencyjność kolei. Te elementy muszą zostać uporządkowane, zanim w ogóle zaczniemy rozmawiać o nowych bocznicach – mówi Paweł Wac, prezes zarządu Infra SILESIA, w rozmowie z Rynkiem Kolejowym.
Paweł Wac, Infra Silesia: W branży jest (na razie) ostrożny optymizm
Infra SILESIA: Chcemy być aktywnym uczestnikiem zielonej transformacji
Infra Silesia: Musimy płynnie przechodzić między perspektywami UE
Łódzkie nie będzie dotować nowego pociągu Polregio do Kielc
Kasper Fiszer 12 grudnia 2024
Za kilka dni w rozkładzie jazdy pojawi się nowe bezpośrednie połączenie z Łodzi do Kielc. Codzienny kurs będzie realizowany z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej. Finansującym przewozy na całej międzywojewódzkiej trasie będzie samorząd województwa świętokrzyskiego.
PKP PLK będzie lepiej chronić zwięrzęta i pociągi na CMK