Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Flesz 2
Wiadomości 3
Beroud (PKP S.A.): Wrócimy do komercjalizacji gruntów w metropoliach 5
Wyborski (PKP PLK): Nakłady inwestycyjne osiągną 20 mld zł rocznie 8
Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego 13
Myślimy globalnie, działamy lokalnie 18
Hitachi: Czekamy na plan cyfryzacji polskiej kolei 20
Newag na InnoTrans. Najszybszy polski pojazd w historii targów 24
Pesa: W przypadku budowy pociągów KDP będziemy dla Talgo prawdziwym partnerem 26
Qemetica Cargo: Jesteśmy elastyczni i efektywni 28
Infrastruktura
Wielka woda na kolei 30
Linie kolejowe (nie tylko) do elektrowni jądrowej 32
Pasażer
Dolnośląskie reaktywacje 36
Kolej lotniskami stoi 44
Zintegrowany Transport
Nowy zarząd PKP S.A. miażdży realizację Programu Inwestycji Dworcowych 48
Poznań z planami rozwoju sieci tramwajowej 52
Prawo i polityka
Kampania Kolejowe ABC III – ciąg dalszy wielkiej edukacyjnej podróży 58
Felieton
Wspólny bilet i jeszcze coś wspólnego 60
Historia
W cieniu swojej świetności. Linia Radom – Dęblin 61
Zakończenie projektu „Następna w kolejności digitalizacja dokumentacji technicznej” 62
Formularz został wysłany.
Multiconsult: Administracja wciąż nie rozumie kolei
Roman Czubiński 27 listopada 2024
Głównym problemem, z którym mierzymy się jako projektanci inwestycji kolejowych, jest mała liczba przetargów – mówiła podczas kongresu Kolejowego dyrektorka pionu transportu i członkini zarządu Multiconsult Polska Renata Mordak. Inne bolączki to przewlekłe procedury administracyjne i ciągłe wprowadzanie zmian w dokumentacji. Pochwaliła natomiast CPK i PKP PLK za wprowadzanie nowych standardów i coraz lepszą współpracę.
IGTL: Chcemy pewności, a nie „randki w ciemno”
Rok po wyborach: Co się udało, a co nie?
Krzysztof Zdziarski (PESA): Rozwijamy się tak w kraju, jak i za granicą
Elżbieta Pałys 27 listopada 2024
Zlecenia na rynku zagranicznym są naturalną konsekwencją rozwoju na rynku krajowym – przekonuje Krzysztof Zdziarski, prezes firmy PESA Bydgoszcz. Jak powiedział podczas Kongresu Kolejowego, producent taboru kolejowego będzie się rozwijał realizując zamówienia na obu tych rynkach.
Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan
Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach
Pesa: Budując pociągi KDP będziemy prawdziwym partnerem dla Talgo
Nowi członkowie RBF i nowe zadania związku
Railpool Polska 27 listopada 2024
W ostatnich miesiącach akces do RBF zgłosili i zostali przyjęci w poczet członków: BR SYSTEMS, DYSTEN, ELESTER, PKP INTERCITY, INTOP, POLREGIO, PKP S.A., SIEMENS MOBILITY i TRAINSPEED a w ostatnich dniach dołączyły WARS i RAILPOOL POLSKA.
Spotkanie branży z rządem i spółkami PKP. Zmiany w Funduszu Kolejowym?
RBF: Ustawa o czasie pracy kolejną kłodą rzuconą polskiej kolei
Przewoźnicy cargo oczekują preferencyjnych cen energii. Branży grozi zapaść
Linia Wrocław – Międzylesie. Olbrzymi kombajn AHM 800 wymienił podtorze
inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 27 listopada 2024
800-metrowy kolejowy kombajn AHM 800, zakończył prace na trasie z Wrocławia do Międzylesia. Specjalistyczna maszyna wykonała wymianę toru między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk. Także dzięki tym pracom, jak zapewnia PKP PLK, w grudniu ze stolicy Dolnego Śląska do Czech pojedziemy w rekordowym czasie 100 minut. Roboty, dzięki którym ma zostać uruchomiony m.in. pociąg Gdynia - Praga, warte są 130 mln zł. Finansowanie pochodzi z budżetu państwa.
Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca
Dolnośląskie: Dwa miesiące bez pociągów ze Strzelina do Czech
Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut
Łódź: Będą kolejne buspasy i wydzielenia torowisk
Roman Czubiński 27 listopada 2024
Urząd Miasta Łodzi oraz miejscy radni planują serię działań przyspieszających tramwaje i autobusy w wybranych punktach miasta. Na najbliższe miesiące zaplanowano wydzielenie z jezdni kolejnych odcinków torowisk i pasów dla autobusów, a także wydłużenie części przystanków, by mogły zatrzymywać się przy nich dwa składy tramwajowe naraz. Kroki te mają pomóc w rozwiązaniu jednego z największych problemów łódzkiej komunikacji miejskiej - zbyt długich czasów przejazdu i niepunktualności.
Łódź: Bilet roczny na subskrypcję
Łódź wprowadza „kasowniki” QR. Jak w Warszawie
Łódź: Jakie linie na lato?
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
Roman Czubiński 27 listopada 2024
20 grudnia – to najnowszy termin, w jakim CPK zapowiada otwarcie ofert w przetargu na drążenie łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości. Spółka tłumaczy tę zmianę bardzo dużym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców. Decyzja ma nie wpłynąć na harmonogram inwestycji.
Łódzki tunel KDP: Wkrótce umowa na zasilanie
CPK: Prace nie stanęły. Co się dzieje w Łodzi?
Łódź: Druga komora tunelu KDP – początek prac przygotowawczych