Główne informacje o miesięczniku „Rynek Kolejowy”:
- średni nakład – 1300 egzemplarzy dystrybuowanych w 70% bezpośrednio do zainteresowanych osób i firm, - objętość – ok. 80 stron, - 10 wydań rocznie (styczeń-luty i lipiec-sierpień to numery łączone), - 6 stałych działów: biznes, raport, infrastruktura, KDP, pasażer, zintegrowany transport.Biznes
Flesz 2
Wiadomości 3
Prejs (Siemens Mobility): Polska jest kluczowym rynkiem, czekamy na KDP 4
PCC Intermodal: Świetlana przyszłość intermodalu, ale… 8
Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat 12
Raport
InnoTrans 2024. Rekordowe, bardzo ciekawe targi 18
Tramwaj na wodór, 50-metrowy olbrzym czy tramwajo-pociąg, czyli tramwaje na InnoTrans 2024 25
Infrastruktura
Niecelne strzały 29
Zarządcy dróg też muszą płacić za utrzymanie przejazdów kolejowo-drogowych 32
Pasażer
Transportowa Polska wielu prędkości 34
Zintegrowany Transport
Gorzów Wielkopolski celuje w szesnaście nowych tramwajów 36
Gliwice. Nowa władza, ale stare podejście do tramwajów 40
Prezydent Torunia: Myślimy o nowej linii tramwajowej 43
Tramwaje Warszawskie w centrum uwagi. Dwa kolejne lata z inwestycjami 46
Tabor i Technika
10 lat ŁKA. Co zmieniło się przez ten czas? 50
Koleje Wielkopolskie zelektryfikowały poznańską bazę 54
Prawo i polityka
Pusto jak na dworcu kolejowym 56
Automaty paczkowe. Czy współpraca się opłaca? 59
Kolej przegrywa wszędzie, gdzie się da 62
Możemy znacznie zmniejszyć liczbę wypadków na kolei 66
Felieton
Czemu kolej nie radzi sobie z czasem? 69
Historia
Radomskie perypetie kolejowe 70
Formularz został wysłany.
Mniejsze opóźnienie modernizacji linii Skarżysko – Sandomierz
Kasper Fiszer 15 listopada 2024
Za około miesiąc przywrócony po kilkuletniej przerwie ma zostać ruch pociągów pomiędzy stacjami Dwikozy i Sandomierz. Zbliża się bowiem długo oczekiwany finał modernizacji świętokrzyskiego odcinka linii nr 25. Prace zakończą się z dużym opóźnieniem, ale kilka miesięcy wcześniej, niż zapowiadano latem.
PLK otwierają zmodernizowany odcinek Ostrowiec Św. – Dwikozy
Remont trasy Stalowa Wola – Sandomierz – Padew będzie później ale potrwa krócej
Kolej dalekobieżna wraca do Mielca. Nowa trasa „Hetmana”
ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców
Daniel Siwak 15 listopada 2024
Polregio poszukuje wykonawcy naprawy poziomu P5 wraz z modernizacją. Chodzi o siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych ED72. Wszystkie mają być gotowe za blisko trzy lata.
KPO odjeżdża Polregio. Jaki plan na zakup nowych pociągów?
Polregio chce kupić nowe EZT i ogłasza szybkie konsultacje rynkowe
Polregio z przetargami na tabor używany
Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci
Roman Czubiński 15 listopada 2024
Jako pierwszy na świecie producent taboru kolejowego Newag uzyskał trzy razy z rzędu najwyższy możliwy poziom zgodności (Gold Quality Performance Level) w prestiżowym procesie oceny, prowadzonym przez Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Kolejowego (UNIFE). Proces ten nastąpił po certyfikacji na zgodność z IRIS Certification, zrealizowanej przez uznaną globalnie jednostkę Bureau Veritas Certification.
Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity
Plan zdjęciowy do filmu "O psie, który jeździł koleją 2" w Impulsie 2
Newag chce budować pociągi KDP razem z Hyundaiem
Wyborski (PKP PLK): Trakcja musi być samodzielna, prywatyzacja niewykluczona
Łukasz Malinowski 15 listopada 2024
PKP PLK chce traktować zależną spółkę Trakcja jak każdego innego wykonawcę. Obecnie rozważanych jest kilka scenariuszy przyszłości spółki, a żaden, łącznie z prywatyzacją, nie został wykluczony.
Prezes PLK SA o projektach finansowanych z KPO
Kubicki: Przed nami 12 lat cyfrowej transformacji PKP PLK
Bydgoszcz Fordon do odbudowy. Kiedy rozpoczęcie prac?
Polsko-czeskie rozmowy kolejowe
Ministerstwo Infrastruktury 15 listopada 2024
Planowanie i realizacja inwestycji w transgraniczną infrastrukturę transportową na szlakach łączących Polskę i Czechy to główny temat rozmowy wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka z ambasadorem Republiki Czeskiej w Polsce Břetislavem Dančakiem.
Malepszak o KDP w Polsce. Pociągi pojadą szybciej niż w Niemczech
Minister Malepszak ma pomysł na kolejowy ratunek dla Lubuskiego
Malepszak: Cztery perony z dużym zapasem wystarczą stacji CPK
Jaka przyszłość kolejowych przejść granicznych na Wschodzie?
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie 15 listopada 2024
Wicewojewoda Wojciech Wołoch spotkał się w środę z przedstawicielami spółek kolejowych PKP S.A. Tematem rozmowy były inwestycje kolejowe na przejściach granicznych w naszym regionie: w Dorohusku i Terespolu, a także rozbudowa terminala w Małaszewiczach.
Dworzec Gałkówek otwarty po modernizacji
Dworzec w Raciborzu otwarty dla podróżnych
Fundacja Grupy PKP zebrała prawie 100 tys. złotych z rozliczeń podatkowych