Po miesiącach przestoju szereg postępowań ogłosiła dziś po południu PKP PLK. – To dopiero początek – zapowiada nowy członek zarządu ds. inwestycji Grzegorz Muszyński.
Już od początku roku wiadomo, że najbliższe dwa lata będą oznaczać
znaczne spowolnienie inwestycji PKP PLK. Zarządca infrastruktury w tym roku – w porównaniu z poprzednimi latami – prawie nie ogłaszał nowych postępowań przetargowych. – Nie ma projektów. Zastaliśmy puste szuflady –
tłumaczył minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Co gorsza, zarządca infrastruktury nie
rozstrzygał również postępowań ogłoszonych w drugiej połowie ubiegłego roku, co szumnie nazywano „Wielką Ofensywą Inwestycji Kolejowych”. Pisaliśmy o tym
w tym miejscu. A ministerstwo zapowiedziało duże zmiany w Krajowym Programie Kolejowym,
które mogą trwać do końca roku.
Zarząd skompletowanyWygląda na to, że zastój w PKP PLK powoli się kończy. Dziś po południu na platformie zamówień PKP PLK pojawiło się aż siedem nowych postępowań. Czy ma to związek z
wczorajszym uzupełnieniem składu zarządu o Grzegorza Muszyńskiego – dyrektora ds. realizacji inwestycji? On sam zapewnia, że nie. – Nie patrzyłbym na to w ten sposób. Ale przetargów będzie jeszcze więcej – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Muszyński. Jak dodaje, zarząd, który od wczoraj jest już w komplecie, jest pełen zapału do pracy. – Rozpoczynamy nowy rozdział – mówi Muszyński.
Siedem nowych postępowań
Jakie postępowania ogłosiła dziś PKP PLK? Jeden dotyczy prac budowlanych realizowanych w trybie „projektuj i buduj” na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola. Co ważne, projekt zakłada elektryfikację tego odcinka. Jest też postępowanie na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele oraz na opracowanie dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji linii kolejowych nr 694/157/190/191 na odcinku Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów -–Cieszyn/ Wisła Głębce.
Pozostałe przetargi dotyczą nadzoru: nad robotami budowlanymi na linii nr 7 na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, nad modernizacją linii obwodowej w Warszawie, nad modernizacją linii E75 Rail Baltika, i to od razu na całym odcinku z Warszawy do Białegostoku oraz nad opracowaniem dokumentacji projektowej dla odcinków Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia i Trzebinia – Krzeszowice na linii E30.
Kolejne postępowania (ogłoszone po pierwszej publikacji tekstu) dotyczą: wykonania prac projektowych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu pn.: "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk", analogiczne postępowanie dotyczące dostępu do portu w Gdyni, a także opracowania dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii nr 33 Kutno-Płock.
Nie opublikowano jeszcze specyfikacji dla części tych przetargów (część właściwych ogłoszeń ma pojawić się dopiero w poniedziałek), dlatego nie znamy jeszcze szczegółów dotyczących tych zamówień. Terminy otwarcia ofert dla wymienionych postępowań przypadają na przełom maja i czerwca.