W czwartek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wybrała ofertę Torpolu jako najkorzystniejszą w jednym z największych przetargów organizowanych w ostatnim czasie. Oferta, której wartość wynosi niemal 840 mln zł netto (ponad 1.030 mln zł brutto), dotyczy wykonania robót budowlanych w obszarze LCS Konin – odcinek Barłogi – Swarzędz na linii E20.
Najkorzystniejsza oferta Torpolu na ponad 1 mld zł, w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa –Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz” będzie realizowana w formule „buduj”. Czas realizacji prac budowlanych wskazany w złożonej ofercie został określony na 41 miesięcy od daty rozpoczęcia kontraktu. Zakres prac w ramach projektu przewiduje m.in. przebudowę nawierzchni torowej i podtorza, budowę lub przebudowę obiektów inżynieryjnych (65 przepustów,7 mostów, 7 wiaduktów, 3 przejścia podziemne, ściana oporowa), przebudowę peronów i obiektów kubaturowych – (na stacjach: Koło, Konin, Podstolice) oraz budowę i przebudowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi (331 km sieci trakcyjnej).
Konsorcjum ZUE, Budimeksu i Strabagu
jest najbliżej zwycięstwa w wartym prawie 700 mln zł przetargu na modernizację kolejnego odcinka linii E20 – LCS Kutno. PKP Polskie Linie Kolejowe i Koleje Wielkopolskie poinformowały już o wstępnym planie organizacji ruchu na czas robót na magistrali E20.
Piszemy o tym tutaj. Inwestycja, o której można przeczytać
w tym wątku, będzie finansowana w ramach mechanizmu CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”. Warto przypomnieć, że PKP Polskie Linie Kolejowe
złożyły właśnie pięć projektów w kolejnym, trzecim konkursie CEF.
Torpol z kolejną umową7 lutego 2017 r. spółka podpisała natomiast umowę dotyczącą wykonania dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 395 Zieliniec – Kiekrz w torze nr 2 od km 3,300 do km 4,500; od km 9,000 do km 13,353; od km 14,635 do km 19,330 oraz budynku nastawni na stacji Poznań Piątkowo w ramach Projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 394, 395 na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz”. Wartość inwestycji, której przedmiotem jest rewitalizacja linii kolejowej, wyniesie 17,3 mln zł netto (ok. 21,3 mln zł brutto), a termin zakończenia prac ustalono na 20 października 2017 r.
Pisaliśmy o tym tutaj.
– Jest to bardzo dobry tydzień dla Torpolu. Przede wszystkim cieszy nas fakt wyboru naszej oferty na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu LCS Konin, którego realizacja będzie trwać do 2020 roku. Mamy nadzieję na szybkie zakończenie procedury przetargowej i zawarcie umowy z Zamawiającym. Jest to dla nas bardzo ważny projekt nie tylko ze względu na wartość, ale również ze względów logistycznych. W Koninie, niedaleko naszej siedziby, posiadamy bowiem bazę sprzętową, co będzie miało pozytywny wpływ na optymalne wykorzystanie parku maszynowego i kadry inżynierskiej – powiedział Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu.
Czekają na kolejne kontrakty– Ponadto w środę podpisaliśmy kolejne zamówienie w zakresie rewitalizacji linii kolejowych na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz – ten projekt również realizowany będzie praktycznie „na miejscu”. W najbliższym czasie liczymy na kolejne kontrakty, gdyż obecne przygotowywanych jest kilkanaście ofert w ramach toczących się postępowań przetargowych. Konsekwentnie skupiamy się na budowaniu portfela zamówień, czekając na dalsze pozytywne rozstrzygnięcia – dodaje Grabowski.
Torpol jest też najbliżej wygrania przetargu na wykonanie modernizacji magistrali E59 na odcinku z Leszna do Czempinia. Piszemy o tym
w tym miejscu.