Już za pół roku ma zostać skrócona podróż do Zakopanego. Zaawansowanie budowy łącznicy w Suchej Beskidzkiej wartej 42 mln zł osiągnęło 95 procent.
Jak informuje PKP PLK, wykonano już większość prac. Widać nową konstrukcję mostu na rzece Stryszawce i zbudowane nasypy, wzmocnione murami oporowymi. Ułożony jest 700-metrowy tor w ciągu linii kolejowych Skawina – Żywiec i Sucha Beskidzka – Chabówka. Zadanie obejmuje także montaż rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i teletechnicznych.
Prace posunęły się mocno do przodu od czasu naszej
czerwcowej relacji z budowy.
Podróżni zyskają przystanek w centrum miasta
W centrum miasta – na wysokości placu targowego, powstaje przystanek Sucha Beskidzka Zamek. Zbudowano już dwustumetrowy peron. Trwają prace przy wyposażeniu obiektu w oświetlenie, oznakowanie, tablice informacyjne oraz windy. To zagwarantuje wygodną obsługę podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Kontynuowana jest budowa parkingu. Przystanek zapewni lepszą komunikację w mieście i łatwiejszy dostęp do kolei.
Bezpieczniej na przejazdach
Projekt PLK przewiduje także przebudowę czterech przejazdów kolejowo-drogowych w Suchej Beskidzkiej (na liniach nr 97 i nr 98). Dzięki zamontowaniu nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (ul. Zamkowa, Piłsudskiego, Beniowskiego), a także wykonaniu trwalszych, gumowych nawierzchni na przejazdach (ul. Zamkowa i ul. Piłsudskiego) wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, samochodowym i pieszym.
(Mało)Polska łącznicami stoi
Krótszy czas podróży do stolicy Tatr, nawet o pół godziny, zapewnią dwie łącznice kolejowe, realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Pasażerowie zyskają skrócenie podróży o 15 minut dzięki nowemu odcinkowi torów w Suchej Beskidzkiej – to zadanie za 42 mln zł. Również efektem budowy łącznicy między przystankami Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, wartej 258 mln zł będzie m.in. o kolejny kwadrans krótsza podróż.
Tę ostatnią inwestycję 12 grudnia odwiedził minister Andrzej Adamczyk. Wielokrotnie podkreślał on rolę i znaczenie inwestycji dla Krakowa i całego regionu, zwracając przy tym uwagę na umiejętności polskiej kadry inżynieryjnej i budowlanej. Minister Adamczyk nie miał wątpliwości co do pozytywnego wpływu inwestycji kolejowych na przyszłość kolei aglomeracyjnej w Krakowie i Małopolsce. Naszą relację z wizyty ministra
można zobaczyć tutaj.
Wiemy już, do kiedy powstanie łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej. Można o niej przeczytać
w tym miejscu. W tym roku zarządca infrastruktury rozpoczął przygotowania do budowy łącznicy w Czarncy. Pozwoli ona pociągom z Warszawy zjeżdżać z CMK w kierunku Kielc.
Piszemy o tym tutaj.