Partnerzy serwisu:
Biznes

Zysk PKP Cargo za I kwartał dużo wyższy niż rok temu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
15-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zysk PKP Cargo za I kwartał dużo wyższy niż rok temu
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Według szacunkowych danych PKP Cargo wypracowało w I kwartale tego roku 53 mln zł zysku netto. Rok temu wynik wyniósł 36 mln zł. 

Zarząd spółki PKP Cargo opublikował szacunkowe wybrane skonsolidowane wyniki finansowe i operacyjne za I kwartał 2019 roku. Przychody z działalności operacyjnej wyniosły 1 270 mln zł, wynik EBIT – 87 mln zł, zysk netto – 53 mln zł a EBITDA – 258 mln zł. Przewoźnik podał, że przewiózł w tym okresie 28,6 mln ton towarów. Ostateczne wyniki mają zostać opublikowane 23 maja. 

Wyniki te wyglądają bardzo dobrze w porównaniu z ubiegłym rokiem i sytuacją przed dwoma laty. Grupa PKP Cargo w I kwartale 2018 roku osiągnęła 36 mln złotych zysku, a jeszcze dwa lata temu była 1,5 mln złotych na minusie. Co roku zatem wyniki finansowe poprawiają się o kilkadziesiąt milionów złotych. W I kwartale 2018 roku Grupa PKP Cargo przewiozła 29,4 mln ton ładunków, co oznaczało wzrost o 7,4% rok do roku. 

Z drugiej strony, w roku 2018 Grupa zanotowała wynik netto na poziomie 184 mln zł, co stanowiło wzrost aż o 125 proc rok do roku. Dynamika wzrostu w zakresie zysku jest zatem niższa, niż w całym 2018 roku. Jest to jednak o tyle niemiarodajne, że w I kw. 2017 roku przewoźnik zanotował stratę. Jak sytuacja wygląda przychodowo? W I kwartale 2018 roku przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,20 mld złotych, rok wcześniej było to 1,09 mld złotych. EBITDA przed dwoma laty wyniosła 147 mln zł, rok temu – 200 mln złotych, a teraz – 258 mln złotych, co oznacza bardzo stabilny wzrost wyniku.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5