Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) zaprezentowały nowe wnętrze pociągów ICE. Nowy design podziwiać będzie można podczas podroży od grudnia 2023 – pierwszym nowo wyposażonym składem będzie 17 jednostka ICE 3neo.
Nowe siedzenia w klasie pierwszej i ich nowy układ mają zapewnić więcej sfery prywatnej i zwiększyć komfort przejazdu. Wnętrze w klasie 1 utrzymane będą w cieplej szarej tonacji, w klasie 2 dominował będzie kolor niebieski, a w wagonach restauracyjnych burgund.
Wnętrze ma być eleganckie, a fotele wygodne
Fotele w klasie drugiej, montowane obok siebie, będą tworzyć jedną płaską powierzchnie do siedzenia. Nieco bardziej będą przypominać kanapy, niż lotnicze fotele, co pozwoli na wygodną podróż zwłaszcza i zajęcie niewymuszonej kształtem siedzenia pozycji, gdy miejsce obok nas nie będzie zajęte. Zagłówki będą bardzo szerokie, nie zmuszające do oparcia głowy określonej pozycji, jak w najnowszych polskich wagonach. Będzie wiele elementów drewnianych, lub imitujących drewno, wnętrze ma być ciepłe i atrakcyjne, kojarzące się z domem a nie ze szpitalną salą. Nawet w klasie drugiej nowych pociągów ICE 3neo będzie wykładzina, do czego DB przez lata przyzwyczajało swoich pasażerów.
Zachwyca wygląd wnętrza wagonu restauracyjnego. DB odchodzi od tradycyjnego (siedzenie za siedzeniem) układu, zabudowując siedzenia tak, aby podróżny czuł się jak w dobre restauracji. Są tu więc kanapy oraz siedzenia bokiem do kierunku jazdy, na których zjemy szybki posiłek lub napijemy się piwa.
W fotele wbudowane będą uchwyty do tabletów/urządzeń mobilnych oraz wieszaki. W projekcie ważną rolę odgrywa także aspekt ekologiczny.
Nowe ICE 3neo
Nowe wnętrze będzie zabudowane w jednostkach ICE 3neo z dodatkowego zamówienia na 43 pociągi, złożonego w Siemensie w lutym 2022. Konkretnie - będzie to siedemnasty pojazd z nowego zamówienia, który ma zabrać pierwszych pasażerów w grudniu 2023. Wcześniej, w lipcu 2020 DB zamówiło 30 takich pojazdów zdolnych osiągach prędkość 320 km/h, z których pierwsze mają wejść do służby z końcem 2022 roku. Te pojazdy otrzymają wnętrze starszego wzoru.
Jak podaje Siemens, łącznie dzięki 73 dodatkowym zespołom DB będzie mogła zwiększyć dzienną zdolność przewozową w przewozach dalekobieżnych o kolejne 32 000 miejsc. Dzięki temu zwiększeniu floty DB będzie w stanie spełnić wymagania zsynchronizowanego rozkładu jazdy dla przewozów ogólnokrajowych, planowanego na rok 2030.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.