Prawie dwa miesiące temu Feroco wystąpiło o rozwiązanie umowy podwykonawstwa na linii nr 1 (odc. Warszawą – Skierniewice). Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe znalazło zastępstwo na część prac, Wykona je ZUE za 71,8 mln zł netto. Ważny jest termin wykonania – koniec września 2015 roku.
Modernizacja linii nr 1 na odcinku Skierniewice – Warszawa Włochy ma rekordowe opóźnienie. M. in. upadł lider konsorcjum – Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury (PNI). Kontrakt przejęli pozostali uczestnicy konsorcjum – Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT) i PKP Energetyka. Jednak większość prac torowych trzeba było zlecić podwykonawcom, bo PPMT nie ma odpowiedniego potencjału.
W większości te prace zostały zlecone spółce Feroco (oprócz odcinka Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów i stacji Pruszków). W styczniu spółka ta wypowiedziała umowę podwykonawstwa. daniem Feroco należący do PKP PLK zleceniodawca uchylał się od zlecenia podwykonawcy robót dodatkowych i uzupełniających, których wykonanie miało być niezbędne dla ukończenia kontraktu. Niedoszacowanie kontraktu zarówno Feroco, jak i wcześniej właściciel PNI – Budimex, oceniał na 100 milionów złotych.
Członek zarządu PKP PLK ds. realizacji inwestycji Wojciech Folejewski zdradził nam miesiąc temu, że konsorcjum ma już wyceny, a nawet wstępne oferty firm, zainteresowanych przejęciem podwykonawstwa od Feroco. – To są kwoty niższe, niż żąda Feroco, co także może stanowić pewien sygnał – twierdził Folejewski. Właśnie została podpisana umowa na część tych prac.
Firma ZUE podpisała z Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno – Torowym umowę na wykonanie robót budowlanych dla odcinka V: stacji Grodzisk Mazowiecki. Wartość podpisanej przez ZUE umowy to 71,8 mln zł netto. Warto zauważyć, że przewidywany czas zakończenia projektu to 30 września 2015 roku. Oznacza to, że PKP PLK wciąż będzie próbować rozliczyć tę inwestycję przed końcem 2015 roku, co pozwoli sfinansować ją z pieniędzy unijnych.
– Jesteśmy zadowoleni z podpisania znaczącej umowy na realizację projektu związanego z modernizacją linii kolejowej Warszawa - Łódź. Dobrze oceniamy perspektywy rozwoju rynku kolejowego, dlatego aktywnie uczestniczymy w realizacji zleceń dla segmentu kolejowego w jak największym zakresie - powiedział Wiesław Nowak, prezes ZUE.