Partnerzy serwisu:
Biznes

ZUE nie boi się niedoszacowania kontraktu na Wiedence

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
ZUE nie boi się niedoszacowania kontraktu na Wiedence
– Nie mamy obaw o niedoszacowanie wartości robót – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes ZUE Wiesław Nowak. Jego firma przejęła część kontraktu na prace na odcinku Warszawa – Skierniewice po Feroco. Wkrótce główny wykonawca – PPMT – ma podpisać kolejne umowy.

Prawie dwa miesiące temu Feroco wystąpiło o rozwiązanie umowy podwykonawstwa na linii nr 1 (odc. Warszawą – Skierniewice). Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe znalazło zastępstwo na część prac. Wykona je ZUE za 71,8 mln zł netto. Termin wykonania to koniec września 2015 roku. ZUE rozpocznie prace najprawdopodobniej od 7 marca, choć PPMT miało nadzieję, że nastąpi to już jutro.

Czy jednak ZUE nie obawia się niedoszacowania zakresu prac, które zgłaszały PNI i Feroco? Obie firmy podawały kwoty rzędu 100 mln złotych. Z drugiej strony, ZUE przejęło tylko część kontraktu. – Wycenę prac przygotowaliśmy w oparciu o aktualne projekty wykonawcze i oczekiwany harmonogram prac, przekazane nam przez zamawiającego, stad nie mamy obaw o niedoszacowanie wartości robót – zapewnia w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes ZUE Wiesław Nowak. Dodaje, że nie ma szczegółowej wiedzy na temat wycen PNI i Feroco.

Jak przekazało nam konsorcjum PPMT–PKP Energetyka, które jest wykonawcą modernizacji odcinka Warszawa – Skierniewice, zakres prac, który był zlecony Feroco, zostanie podzielony na kilka umów. Jak zapewnia PPMT, „umowy podwykonawcze na pozostałe odcinki zostaną podpisane w najbliższym czasie”. Konsorcjum nie zdradza, z jakimi podmiotami prowadzi rozmowy, ale nie będzie wśród nich ZUE. Krakowska firma ograniczy się do prac na stacji Grodzisk Mazowiecki.

Problem prac dodatkowych i uzupełniających rozwiązany?

Największym problemem, zgłaszanym przez Feroco, była kwestia zlecenia podwykonawcy robót dodatkowych i uzupełniających, których wykonanie miało być niezbędne dla ukończenia kontraktu. Jak rozwiązano ten problem? – Umowy z podwykonawcami sformułowane są tak, żeby strony miały komfort jaki zakres prac wykonują i jakie otrzymują za to wynagrodzenie. Roboty wykonywane dodatkowo przez podwykonawców będą rozliczane zgodnie z warunkami sformułowanymi w umowach – zapewnia PPMT.

Potwierdza to ZUE. – Sposób rozliczenia za prace dodatkowe i zamienne, o ile takie wystąpią, jest w sposób jednoznaczny uregulowany w umowie wykonawczej. Uregulowania dotyczące tego tematu nie były przedmiotem kontrowersji pomiędzy stronami umowy – zapewnia Wiesław Nowak.

Co z „przejezdnością” dla Pendolino?

Czy w kontrakcie przewidziano konieczność uzyskania „przejezdności” w grudniu 2014 roku dla pociągów Pendolino? Według Wiesława Nowaka – tak, ale w ogólnym zapisie harmonogramu prac. PPMT zapewnia natomiast, że „podwykonawcy są świadomi celu, jaki konsorcjum musi osiągnąć, czyli zapewnienia sprawnego przejazdu w grudniu 2014 wszystkim przewoźnikom, w tym PKP IC ze składami ED250”.

Na ile zmian będzie w związku z tym pracować ZUE? – System pracy będzie dostosowany do potrzeb prac prowadzonych na budowie. Najistotniejszą sprawą jest dotrzymanie harmonogramu robot i do realizacji tego celu będzie dostosowany system pracy – kończy Wiesław Nowak.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przystanek Wolbórka gotowy po przebudowie

Infrastruktura

„Jokery” kolekcjonerskie szlakiem „wiedenki”

Infrastruktura

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

Biznes

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

jm, Rynek Kolejowy 04 marca 2014

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Warte uwagi

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 02 sierpnia 2015

Zobacz również:

Łódzkie: Przystanek Wolbórka gotowy po przebudowie

Infrastruktura

„Jokery” kolekcjonerskie szlakiem „wiedenki”

Infrastruktura

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

Biznes

ZUE przejmuje część kontraktu Feroco na Wiedence

jm, Rynek Kolejowy 04 marca 2014

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Warte uwagi

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy 02 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5