Podczas pierwszego dnia targów Trako spółka infrastrukturalna ZUE kupiła dwie lokomotywy spalinowe 6Dh-1 Alf od Taboru Dębica.
Historia prawdopodobnie najbardziej
gruntownej modernizacji lokomotyw SM42 do typu 6Dh-1 "Alf" przez Tabor Dębica trwa od 2016 roku. Wyposażona jest ona w zmodernizowane wózki i ramę i zupełnie nową zabudowę, w tym silnik Caterpillar C27 o mocy 962 KM. Dostępne są dwie wersje, spełniające normy Euro 3 i Euro 5. Podczas dzisiejszego wydarzenia, spółka Tabor Dębica podkreślała dobre recenzje klientów.
Obecnie Tabor Dębica produkuje 4-5 sztuk "Alfów" rocznie. Wcześniej sprzedano już 19 jednostek, do takich firm jak: Budimex, PCC Intermodal, PNI Warszawa, PGE GiEK, PNUIK, czy niedawno MIRATRANS. Lokomotywa 6Dh-1 przeznaczona jest do prowadzenia średnich i lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych. Nabywcą lokomotyw nr 20 i 21 została dziś (19 września) spółka ZUE. - Jesteśmy waszym klientem od lat i nie zawiedliśmy się - powiedział prezes ZUE Wiesław Nowak. Zakup finansuje Bank Millenium.
Pierwsza lokomotywa typu 20D
Na
wystawie taboru na Trako prezentowana jest pierwsza lokomotywa Taboru Dębicy kolejnego typu - 20D "Mikołaj". To zmodernizowana lokomotywa TEM2 (tzw. Tamara), również wyposażona w nowoczesne rozwiązania. Opiszemy ją bardziej szczegółowo w kolejnych dniach. Zapraszamy do śledzenia naszych relacji z targów!