Spółka ZUE wraz ze swoim rumuńskim partnerem jest blisko wygrania drugiego przetargu na prace torowe na sieci miejscowych kolei.
Niedawno informowaliśmy, że warta ok. 96,6 mln zł oferta złożona przez ZUE w konsorcjum z rumuńskim Drum Asfalt
została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na rewitalizację i przywrócenie parametrów technicznych linii nr 300 – 6 Lot (24,3 km długości).
Teraz polska spółka może pochwalić się najkorzystniejszą ofertą w kolejnym postępowaniu - nap race nad likwidacją ograniczeń prędkości w celu przywrócenia parametrów technicznych drogi kolejowej nr 412 - 4 Lot (13,963 km). Oba projekty typu "Quick Wins" - czyli punktowego usuwania wąskich gardeł, są częścią wielkiego programu modernizacji rumuńskiej kolei, który ruszył dzięki środkom z Krajowego Planu Odbudowy.
Szerzej piszemy o tym w miesięczniku "Rynek Kolejowy".
Tym razem wartość netto złożonej przez Konsorcjum oferty po przeliczeniu na polską walutę to ok. 82,6 mln zł, z czego ok. 50% przypada na ZUE. Zamawiającym ponownie jest Oddział Regionalny C.F. Cluj krajowego zarządcy infrastruktury CFR. Termin realizacji zadania to 24 miesiące od dnia podpisania umowy.
Obie linie położne są w zachodniej części kraju. Linia nr 300 prowadzi z Bukaresztu przez Brasow do Kluż-Napoki, a dalej do Oradei i dalej przez granicę do Budapesztu. Linia 412 biegnie na północ od niej - do Carei i przez granicę do węgierskiej Nyíregyházy.