Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZTM Warszawa: To okoliczne gminy oszczędzają na pasażerach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZTM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ZTM Warszawa: To okoliczne gminy oszczędzają na pasażerach
Pasażerowie coraz częściej skarżą się na duże różnice w cenach biletów stołecznej komunikacji miejskiej I i II strefy.  Od 1 stycznia przyszłego roku bilety znów zdrożeją o ok. 25 proc. ZTM uważa, że to podwarszawskie gminy oszczędzają na pasażerach.

Znów podwyżka

Jak podaje ZTM Warszawa, od 1 stycznia 2013 roku bilet 30-dniowy imienny ważny w I strefie zdrożeje z 90 do 100 zł, natomiast cena takiego samego biletu ważnego w strefie I i II wzrośnie ze 156 do 196 zł.  Za bilet 90-dniowy ważny w I strefie  pasażer zapłaci 250 zł (obecnie 220 zł). Taki sam bilet ważny w obu strefach od stycznia będzie kosztował 474 zł (obecnie 370 zł).

Jak można przeczytać na stronie ZTM Warszawa: „Znowelizowana ustawa o publicznym transporcie zbiorowym  wymaga – do prowadzenia komunikacji miejskiej poza granicami administracyjnymi jednej gminy – utworzenia związku międzygminnego lub zawarcia międzygminnego porozumienia. Konsekwencją zawarcia takiego porozumienia jest obowiązek udziału danej gminy w kosztach realizacji powierzonego zadania. Mówiąc prościej, gminy – które zleciły realizację obsługi komunikacyjnej – muszą za nią zapłacić. Obecnie ZTM w imieniu m.st. Warszawy ma podpisane porozumienia z 31 gminami oraz z powiatem wołomińskim”.

ZTM nie ma uprawnień do organizacji transportu poza Warszawą?

Według Zarządu Warszawa nie ma podstaw prawnych, by samodzielnie organizować transport podmiejski na terenie gmin, z którymi porozumienie zostało zawarte. Miasto nie ma też podstaw do organizacji i finansowania transportu w zakresie wykraczającym poza ramy finansowe  wynikające z porozumienia.

ZTM pisze, że Warszawa zwiększa systematycznie wydatki na funkcjonowanie komunikacji zbiorowej, z ok. 1 mld w roku 2004 do ponad 2,3 mld w bieżącym roku. Tym samym w finansowaniu zwiększa się także udział gmin. Według ZTM gminy podwarszawskie przeznaczają na komunikację od ok. 0,2 proc. do ok. 6,6 proc. Ten niski, zdaniem ZTM, poziom finansowania sprawia, że gminy przerzucają na mieszkańców obowiązek ponoszenia większych kosztów. I właśnie ta sytuacja ma być przyczyną dużych różnic w cenach biletów.

ZTM żąda coraz większych dopłat

Z argumentami zupełnie nie zgadzają się podwarszawscy samorządowcy, którzy co roku skarżą się na olbrzymie podwyżki dopłat, których żąda ZTM. W tym roku zrobiło to juz Legionowo (więcej na ten temat tutaj) i trudno podejrzewać, by był to ostatni głos w tej sprawie.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2024

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Taniej i wygodniej. Tak ma wyglądać nowy system biletowy w Warszawie

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Zintegrowany transport

Nowy system biletowy. ZTM Warszawa prowadzi rozmowy z firmami

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2024

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Zintegrowany transport

Warszawski ZTM z nowym dyrektorem pionu przewozów

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Taniej i wygodniej. Tak ma wyglądać nowy system biletowy w Warszawie

Zintegrowany transport

Warszawa: Wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany na kilkudziesięciu liniach

Zintegrowany transport

Strzegowska (ZTM Warszawa): 99% młodzieży to nasi przyszli pasażerowie

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa podsumowuje 2022 r. Udział biletów wzrósł do 30%

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5