Zgodnie z zapowiedziami Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania ma wznowić prace na opuszczonej przez Astaldi przebudowie linii E59 na odcinku Leszno – Rawicz. Umowa o wartości blisko 45 mln zł netto zostanie zawarta 31 października.
Pod koniec września firma Astaldi
oficjalnie zeszła z przebudowy 35-kilometrowego odcinka linii E59 między Lesznem a Rawiczem, a PKP PLK
wypowiedziały wykonawcy umowę na początku października. Przez cały miesiąc zarządca infrastruktury
regulował rachunki względem podwykonawców, którym włoska firma wcześniej nie płaciła za materiały, usługi i wykonane prace.
W zeszłym tygodniu PKP PLK zdecydowały o zleceniu dokończenia prac w trybie bezprzetargowym Zakładowi Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, który jest podmiotem wewnętrznym zarządcy infrastruktury. Umowa zostanie podpisana 31 października. Wartość oferty to 44,9 mln zł netto.
Zakres prac na szlaku granica woj. dolnośląskiego – Rawicz (od km 59,693 do km 62,900) na torze nr 2 obejmuje dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowę subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych. Na szlaku Bojanowo – Leszno (od ok. km 76,150 do ok. km 94,750) zaplanowano prace związane z dokończeniem budowy obiektów inżynieryjnych wraz z wykonaniem brakujących stref przejściowych, dokończeniem robót ziemnych, wykonaniem wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudową subwarstw, nawierzchni torowej, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego, siecią trakcyjną oraz dokończeniem budowy peronów przy torze nr 1 na stacjach i przystankach Bojanowo, Kaczkowo oraz Rydzyna.
Na stacji na stacji Rawicz (od ok. km 62,900 toru nr 2 do ok. km 63,650) przewidziano prace w zakresie robót ziemnych, zabudowy subwarstw, zabudowy rozjazdów (Rz 8 i 9) oraz nawierzchni torowej w torze nr 4 do km ok.63,350, w tym połączenie i regulacja nowego odcinka toru ze starym, wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Zaplanowano również roboty związane z siecią trakcyjną i dokończeniem budowy peronu nr 2. Na stacji Bojanowo (od ok. km 75,300 toru nr 1 do km 76,150) zadaniem wykonawcy będzie dokończenie robót ziemnych, wykonanie wzmocnienia gruntu na wybranych odcinkach, zabudowy subwarstw, nawierzchni torowej wraz z przystosowaniem do prowadzenia ruchu kolejowego. Przewidziano również prace związanie z siecią trakcyjną, dokończeniem budowy peronu oraz obiektu inżynieryjnego.
Umowę na przebudowę tego odcinka linii E59 zarządca infrastruktury podpisał z Astaldi w czerwcu zeszłego roku. Jej wartość sięgała 355 mln zł netto. Zakres prac przewidywał, oprócz modernizacji torów wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą, m.in. budowę trzech nowych wiaduktów (dwóch kolejowych w Rawiczu na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej oraz jednego drogowego na drodze Bojanowo – Pakówka). Powstać miały też trzy nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz i Bojanowo oraz w ciągu ul. Okrężnej w Lesznie. Zaplanowano także przebudowę 11 przejazdów oraz odnowienie dwóch stacji (Rawicz, Bojanowo) i dwóch przystanków (Kaczkowo, Rydzyna). Prace miały zakończyć się w 2020 r. Dzięki podniesieniu prędkości do 160 km/h czas jazdy najszybszymi składami między Czempiniem a Rawiczem miał skrócić się o około 20 minut.