ZRK DOM kontynuuje inwestycje w sprzęt. Tym razem spółka zamierza kupić profilarki do tłucznia oraz wagony do transportu materiałów sypkich z przenośnikami taśmowymi. Oferty mają zostać otwarte na początku września.
Zamawiający chce pozyskać trzy wysokowydajne maszyny do profilowania tłucznia. Profilarki muszą mieć czteroosiowy człon wykonawczy (zastosowanie członu doczepnego jest możliwe, ale niekonieczne), silnik o mocy co najmniej 400 kW, być wyposażone w pług środkowy i pługi boczne oraz zamiatarkę tłucznia. Wymagany jest komputerowy system sterowania i monitorowania. Pojazd ma rozwijać prędkość co najmniej 100 km/h.
Druga część zamówienia obejmuje dostawę dwóch wagonów do przewozu materiałów sypkich. Minimalna masa bez obciążenia ma wynosić 60 ton. Wagony mają być wyposażone w silniki wysokoprężne o mocy co najmniej 120 kW, przeznaczone do napędu taśmowych przenośników podłogowych. Transportery powinny być przystosowane do ładowania zmechanizowanego. Wszystkie pojazdy muszą być fabrycznie nowe, a ich trwałość ma wynosić co najmniej 25 lat.
Przy ocenie ofert dla części pierwszej 55% punktów będzie przyznawanych za cenę. Pojemność zasobnika profilarki będzie miała jako kryterium wagę 35%, a wyposażenie w zespół rozpylacza – 10%. Dodatkowe punktu można dostać – między innymi – za możliwość obsługi maszyny przez jedną osobę, moc silnika głównego powyżej 560 kW oraz za dzieloną konstrukcję pługa środkowego. Wybór dostawcy wagonów będzie zależał w 55% od ceny, w 35% od pojemności oraz w 10% od obecności kabiny operatorskiej z pulpitami do kontroli i prowadzenia pracy.
Oferty mają zostać otwarte 3 września o 10.30, pół godziny po upływie terminu ich składania. Wykonawca powinien dostarczyć pojazdy w ciągu dwóch lat od chwili podpisania umowy.
Podobnie jak w
poprzednim postępowaniu, o którym pisaliśmy, ZRK DOM zamierza kupić nowe maszyny wraz z innymi spółkami utrzymaniowymi z grupy PKP PLK. Tym razem są nimi wrocławski Dolkom oraz krakowskie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Poznańska spółka przyjęła rolę lidera postępowania. PKP Polskie Linie Kolejowe podwyższyły kapitał zakładowy czterem spółkom zależnym w wysokości 850 mln zł z
przeznaczeniem na zakup nowoczesnych maszyn i sprzętu do prac utrzymaniowych i inwestycyjnych na sieci kolejowej.