Województwo kujawsko-pomorskie wciąż nie rozstrzygnęło przetargu na wybór przewoźników, którzy od grudnia będą obsługiwać połączenia kolejowe. Jeszcze bardziej zastanawia sytuacja województwa pomorskiego, gdzie nawet nie rozpisano przetargu na obsługę linii PKM.
Epopeja przetargowa województwa kujawsko-pomorskiego trwa. Już rok i dwa temu opóźnienie, a ostatecznie anulowanie przetargów na przewozy powodowały ogromne utrudnienia na kolei. W tym roku
kolejne postępowanie zostało ogłoszone na początku maja. Zgłosiły się do niego Polregio i Arriva, które
od lat jeżdżą w województwie.
Kujawsko-pomorskie znów czekaPrzetargu nie rozstrzygnięto jednak do dziś, mimo że do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, kiedy przewoźnicy mają zacząć ośmioletnie usługi, zostało niewiele ponad trzy miesiące. Na ten tydzień zapowiedziano
jedynie wybór dostawcy nowego taboru. W tym postępowaniu od otwarcia ofert
minęło już prawie pół roku.
Wciąż nie dostaliśmy odpowiedzi od urzędu, co z przetargiem na wybór przewoźnika. Według naszych informacji wciąż są szanse na jego rozstrzygnięcie, tym bardziej że w dobie IV pakietu kolejowego nie można w nieskończoność powierzać przewozów z wolnej ręki.
PKM też bez przewoźnika
Jeszcze bardziej zaskakująca jest sytuacja w województwie pomorskim. Umowy na obsługę połączeń do Kartuz i Kościerzyny po linii PKM kończą się w grudniu tego roku, ale nie ma nawet przetargu na obsługę tych połączeń? - Postępowanie przetargowe na świadczenie usług publicznych w zakresie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze województwa pomorskiego na liniach komunikacyjnych Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Port Lotniczy – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdańsk Wrzeszcz/Gdynia Główna, Kartuzy – Gdańsk Wrzeszcz jest przygotowane i zostanie ogłoszone we wrześniu 2022 - poinformował "Rynek Kolejowy" departament transportu Urzędu Marszałkowskiego.
Czy przewoźnicy będą mieli czas na przygotowanie się do właściwej obsługi połączeń? – Organizator przewozów zapewnia tabor do obsługi tych linii dlatego też potencjalni operatorzy nie powinni mieć problemów z przygotowaniem się do obsługi tych przewozów. Tym bardziej, że ogłoszenie o zamiarze ogłoszenia tego postępowania było udostępnione już dawno – stwierdzają urzędnicy. Nie podają jednak szczegółów postępowania. – Poziom pracy eksploatacyjnej i dokładny rozkład jazdy będą udostępnione w postępowaniu przetargowym – otrzymaliśmy odpowiedź.