Dzięki zawarciu porozumienia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego udało się zachować weekendowe połączenie Hajnówki ze stolicą. Pociąg „Białowieża” pojawi się także w obowiązującym od 14 grudnia br. nowym rozkładzie jazdy.
Pod koniec października Przewozy Regionalne zaprezentowały nową ofertę połączeń InterRegio. Informacja, w której spółka szczegółowo wyjaśniała, na jakich zasadach uruchamiamy pociągi IR, wzbudziła wiele kontrowersji. Jak informuje przerwoźnik, podjęto - wsłuchując się w głosy podróżnych - rozmowy z samorządowacmi nt. możliwości współfinansowania pociągów IR. Tak też było z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego.
Dzięki porozumieniu w sprawie dofinansowania pociągu „Białowieża” na części trasy, które Przewozy Regionalne zawarły z władzami Podlasia, udało się zachować to połączenie w nowym rozkładzie jazdy. W piątki pociąg ten będzie wyjeżdżał z Hajnówki o godz. 13:18, a do Warszawy Wschodniej będzie przyjeżdżał o godz. 16:00, zatrzymując się po drodze na wybranych stacjach. Z kolei w niedziele IR „Białowieża” będzie wyjeżdżał z Hajnówki o godz. 14:45. Do Warszawy Wschodniej będzie docierał około godz. 18:00. Na odcinku Hajnówka – Siedlce pociąg będzie kursował w charakterze pociągu REGIO, zatrzymując się na wszystkich stacjach i przystankach, dzięki czemu bezpośrednie połączenie ze stolicą zyskają także mieszkańcy wielu mniejszych miejscowości. W piątki z Warszawy Wschodniej „Białowieża” będzie wyjeżdżała o godz. 17:18 (postoje na wybranych stacjach). Podróż do Hajnówki będzie trwała około 3 godzin. W niedziele „Białowieża” na odcinku Siedlce – Czeremcha będzie kursowała jako pociąg REGIO (postoje na każdym przystanku).
W Czeremsze, dzięki dogodnemu skomunikowaniu, podróżni będą mogli przesiąść się na pociąg REGIO do Hajnówki.
Pociąg „Białowieża” dołączy do osmiu całorocznych połączeń komercyjnych InterRegio, któe kursują codziennie oraz dwóch weekendowych, które zostaną zachowane. Przewoźnik musi zlikwidować pozostałe, bo jak przekonuje spółka, ich rentowność jest wątpliwa.