Partnerzy serwisu:
Pasażer

ZOPR krytykuje połączenia Gorzów - Zielona Góra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ZOPR krytykuje połączenia Gorzów - Zielona Góra
- Obserwując niemal euforyczne przyjęcie przez media wiadomości o uruchomieniu połączenia Gorzów-Zielona Góra, przypominają się archiwalne nagrania Dziennika Telewizyjnego z okresu gierkowskiej propagandy sukcesu - uważa Michał Obiegło - prezes Zachodniego Ośrodka Polityki Regionalnej.

Od grudnia br., wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, uruchomione zostaną bezpośrednie pociągi w relacji Zielona Góra – Gorzów Wielkopolski. Pisaliśmy o tym tutaj.

- W sprawie połączeń Gorzów-Zielona prawie na pewno jest więcej pytań i wątpliwości niż odpowiedzi. Bo właściwie po co od razu aż cztery połączenia dziennie, skoro dotychczas nie funkcjonowało żadne? Czy nie przypadkiem dlatego, by przyzwyczaić pasażerów do tego kierunku i docelowo dowozić pasażerów do Zielonej Góry? Wzmacniając potokami pasażerskimi tę stację i drenując ich z Gorzowa, dodajemy tylko kolejny argument zwolennikom, iż w Gorzowie nic się nie opłaca. Bo po co właściwie uruchamiać połączenia dalekobieżne z i do Gorzowa, skoro "wygodnie"  mogą dojechać do węzłów przesiadkowych? - pyta obiegło.

- Oficjalne dane Urzędu Marszałkowskiego pokazują, iż ok. 45 % wszystkich pasażerów korzystających z usług przewoźnika Przewozy Regionalne podróżowało linią nr 203 z na odcinku Kostrzyn-Gorzów-Krzyż. Jasno widać więc, gdzie są największe potrzeby, a połączenie stolic województwa to bardziej odpowiedź na potrzebę "ulubuszaniania" niż realne potrzeby pasażerów, którzy często zmuszeni są podróżować w bydlęcych warunkach z Gorzowa do Poznania - pisze w liście do "Gazety Wyborczej" Obiegło.

- Wątpliwa wydaje się również wygoda wspomnianego połączenia. Znakomity szynobus Link, produkcji polskiej firmy Pesa , został mocno zubożony przez mało precyzyjne wymogi przetargu. Fotele w rzeczywistości są bardzo twarde i po niedługim czasie bardziej ma się ochotę stać niż siedzieć.  W nowych szynobusach jest tylko 108 miejsc siedzących (plus 26 uchylnych), czyli mniej niż w obecnie kursujących pojazdach - pisze prezes Zachodniego Ośrodka Polityki Regionalnej.

- Co tam jednak głosy ludzi, urzędnik jak zwykle wie lepiej, a marszałek Polak najlepiej. Bałamutny jest fakt, że nie stać nas było, skoro województwo do lotów z Babimostu dopłaca rocznie ok. 8 mln zł, czyli mniej więcej tyle, ile kosztuje jeden szynobus. Obserwatorom umknął jeszcze jeden smutny fakt. W dniu uruchomienia połączeń pomiędzy stolicami województwa zniknie TLK Lubuszanin z Gorzowa i Zielonej Góry do Warszawy obsługiwany przez PKP Intercity. W tej sprawie protestów i lamentów marszałek Polak nie było - konkluduje Obiegło.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5