NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Żółte ostrzegawcze naklejki PLK przy przejeździe zalanym asfaltem. Po co?

| Michał Szymajda 19.11.2019 259

Żółte ostrzegawcze naklejki PLK przy przejeździe zalanym asfaltem. Po co?
Przejazd w Mirsku Fot. Michał Szymajda
Żółte ostrzegawcze naklejki PLK przy przejeździe zalanym asfaltem. Po co?
Żółte ostrzegawcze naklejki PLK przy przejeździe zalanym asfaltem. Po co?
Żółte ostrzegawcze naklejki PLK przy przejeździe zalanym asfaltem. Po co?
Żółte ostrzegawcze naklejki PLK przy przejeździe zalanym asfaltem. Po co?
W 2018 roku PKP PLK wymieniła oznaczenia przejazdu na linii 317 w Mirsku na Dolnym Śląsku. Pomimo, że od przeszło 20 lat po linii kolejowej nie przejechał pociąg a tory od dawna znajdują się pod asfaltem.
Spacer wzdłuż pozostałości linii kolejowej 317 nie napawa optymizmem. Linia, którą planowało przejąć i otworzyć dla ruchu lubańskie starostwo powiatowe, a także poszczególne gminy, wciąż nie może doczekać się przekazania w zasoby gminne, czy np. Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Ponadto w 2018 roku PKP PLK poinformowała gminę Gryfów Śląski, Mirsk i Świeradów, że zarówno linia 317, jak i 336 objęta zostanie programem „Pomocy w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku“. Nie wiadomo, dlaczego tak się stało, ponieważ kolej nie ma istotnych planów wobec linii, choć pojawiła się koncepcja jej rewitalizacji w ramach "Kolej Plus". Ma je natomiast dolnośląski urząd marszałkowski, który właśnie zlecił pracę nad przygotowaniem studium wykonalności dla linii, mimo że nie znajdują się one w jego zasobach.

Mimo to PKP PLK podjęła dość nieoczekiwane działania na odcinku linii od Gryfowa Śląskiego do Mirska. Np. przy przejeździe kolejowym w Mirsku, przy ul. Ofiar Oświęcimskich, stanęły zupełnie nowe krzyże św Andrzeja, a na ich odwrocie umieszczono żółte naklejki, dzięki którym, w razie wypadku, łatwo można zlokalizować przejazd. Problem w tym, że od wielu lat na przejeździe nie ma już torów, zniknęły one bowiem pod warstwą asfaltu. Linia jest więc całkowicie nieprzejezdna, w wielu miejscach, gdzie jeszcze widać tory, rośnie już las. Zapytaliśmy więc PKP PLK w jakim celu odnawia oznaczenia na przejazdach, które fizycznie nie istnieją oraz w jakim celu umieszcza na nich naklejki, choć nie istnieje żadna groźba zderzenia z pojazdem szynowym.

– Podczas prac nad wdrożeniem systemu znakowania przejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami podjęto decyzję o umieszczeniu ich na wszystkich skrzyżowaniach znajdujących się w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych. Oznaczenia objęły także przejazdy na liniach wyłączonych z eksploatacji – wyjaśnił rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Dodaje, że status skrzyżowań położonych na liniach nieeksploatowanych jest obecnie „sukcesywnie analizowany”. Po naszych pytaniach dotyczących sensowności montażu nowych oznaczeń w Mirsku, usunięto je ze wskazanej lokalizacji.

– W przypadku przejazdów, gdzie nie są prowadzone przejazdy techniczne, nie ma aktualnych planów reaktywacji linii, oznakowanie – jeśli było, jest lub będzie usuwane. Przejazd w Mirsku już takich oznaczeń nie ma – napisał rzecznik PKP PLK.

Mirosław Siemieniec zaznacza, że dzięki danym z żółtych naklejek umieszczanych w obrębie przejazdów do służb ratunkowych i policji oraz zarządcy infrastruktury docierają wszystkie ważne informacje o zdarzeniach na przejazdach. Poza wypadkami, awariami i zagrożeniami to także informacje np. o kradzieży elementów infrastruktury.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5