Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Żółte ostrzegawcze naklejki PLK przy przejeździe zalanym asfaltem. Po co?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W 2018 roku PKP PLK wymieniła oznaczenia przejazdu na linii 317 w Mirsku na Dolnym Śląsku. Pomimo, że od przeszło 20 lat po linii kolejowej nie przejechał pociąg a tory od dawna znajdują się pod asfaltem.

Spacer wzdłuż pozostałości linii kolejowej 317 nie napawa optymizmem. Linia, którą planowało przejąć i otworzyć dla ruchu lubańskie starostwo powiatowe, a także poszczególne gminy, wciąż nie może doczekać się przekazania w zasoby gminne, czy np. Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Ponadto w 2018 roku PKP PLK poinformowała gminę Gryfów Śląski, Mirsk i Świeradów, że zarówno linia 317, jak i 336 objęta zostanie programem „Pomocy w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku“. Nie wiadomo, dlaczego tak się stało, ponieważ kolej nie ma istotnych planów wobec linii, choć pojawiła się koncepcja jej rewitalizacji w ramach "Kolej Plus". Ma je natomiast dolnośląski urząd marszałkowski, który właśnie zlecił pracę nad przygotowaniem studium wykonalności dla linii, mimo że nie znajdują się one w jego zasobach.

Mimo to PKP PLK podjęła dość nieoczekiwane działania na odcinku linii od Gryfowa Śląskiego do Mirska. Np. przy przejeździe kolejowym w Mirsku, przy ul. Ofiar Oświęcimskich, stanęły zupełnie nowe krzyże św Andrzeja, a na ich odwrocie umieszczono żółte naklejki, dzięki którym, w razie wypadku, łatwo można zlokalizować przejazd. Problem w tym, że od wielu lat na przejeździe nie ma już torów, zniknęły one bowiem pod warstwą asfaltu. Linia jest więc całkowicie nieprzejezdna, w wielu miejscach, gdzie jeszcze widać tory, rośnie już las. Zapytaliśmy więc PKP PLK w jakim celu odnawia oznaczenia na przejazdach, które fizycznie nie istnieją oraz w jakim celu umieszcza na nich naklejki, choć nie istnieje żadna groźba zderzenia z pojazdem szynowym.

– Podczas prac nad wdrożeniem systemu znakowania przejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami podjęto decyzję o umieszczeniu ich na wszystkich skrzyżowaniach znajdujących się w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych. Oznaczenia objęły także przejazdy na liniach wyłączonych z eksploatacji – wyjaśnił rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Dodaje, że status skrzyżowań położonych na liniach nieeksploatowanych jest obecnie „sukcesywnie analizowany”. Po naszych pytaniach dotyczących sensowności montażu nowych oznaczeń w Mirsku, usunięto je ze wskazanej lokalizacji.

– W przypadku przejazdów, gdzie nie są prowadzone przejazdy techniczne, nie ma aktualnych planów reaktywacji linii, oznakowanie – jeśli było, jest lub będzie usuwane. Przejazd w Mirsku już takich oznaczeń nie ma – napisał rzecznik PKP PLK.

Mirosław Siemieniec zaznacza, że dzięki danym z żółtych naklejek umieszczanych w obrębie przejazdów do służb ratunkowych i policji oraz zarządcy infrastruktury docierają wszystkie ważne informacje o zdarzeniach na przejazdach. Poza wypadkami, awariami i zagrożeniami to także informacje np. o kradzieży elementów infrastruktury.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Postępuje rewitalizacja połowy linii kolejowej do Świeradowa

Infrastruktura

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Pasażer

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 08 lutego 2022

Jest przetarg na rewitalizację linii 317 z Gryfowa do Mirska

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Postępuje rewitalizacja połowy linii kolejowej do Świeradowa

Infrastruktura

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Pasażer

Problem z koleją do Świeradowa. Oferty przekraczają budżet

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 08 lutego 2022

Jest przetarg na rewitalizację linii 317 z Gryfowa do Mirska

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5