Koleje Mazowieckie otworzyły koperty z ofertami na naprawy poziomu P5 i P4 swoich elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Przetarg, podzielony na 3 części, łącznie dotyczy aż 91 pojazdów.
Jak zapowiadają Koleje Mazowiecki, obecny przetarg jest ostatnim dużym działaniem dotyczącym pociągów serii EN57. Zgodnie z zapowiedzią zarządu spółki, po 2018 roku zamierza ona systematycznie wycofywać ten tabor z ruchu.
Postępowanie na modernizację tak dużej liczby pojazdów wzbudziło zainteresowanie trzech potencjalnych wykonawców, przy czym dwa najkosztowniejsze zadania znalazły się w obiekcie zainteresowanie dwóch największych graczy: Pesy Bydgoszcz (a konkretnie ZNTK Mińsk Mazowiecki, będącego w grupie Pesa) oraz Newagu. Więcej na temat przetargu znajdziesz TUTAJ.
W zadaniu pierwszym najkorzystniejszą ofertę złożyły ZNTK Mińsk Mazowiecki (Grupa Pesa Bydgoszcz), opiewającą na kwotę niewiele ponad 20 mln zł. Droższe były oferty Przewozów Regionalnych, które chciały wykonać naprawy EN57 w zakładzie w Kruszewcu, a także Newagu.
W drugim zadaniu najkorzystniejszą ofertę także złożył ZNTK Mińsk Mazowiecki, wyceniając P5 z modernizacją 39 pojazdów na 263 mln. zł. Również w trzecim zadaniu bezkonkurencyjne okazały się ZNTK Mińska Mazowiecki wyceniając usługę na 46,6 mln zł. W obu przypadkach oferty droższe złożył Newag.
Czekamy na oficjalne wyłonienie zwycięzcy przetargu.
Więcej na temat ofert producentów, a także informacje na temat przetargu, znajdziesz na portalu MONITOR