– Nie jest nam znane zaawansowanie przegotowania nowych projektów, ale zastanawiające jest to, że nikt się nimi nie chwali – komentuje czekającą rynek lukę inwestycyjną w zamówieniach PKP PLK Michał Litwin ze Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.
W tym roku PKP PLK planuje wydać na inwestycje – po aktualizacji – 8,5 mld zł, ale w kolejnych dwóch latach branżę czeka spadek obrotów. Zarządca infrastruktury przestał ogłaszać przetargi na roboty budowlane.
– Nie jest nam znane zaawansowanie przegotowania nowych projektów, ale zastanawiające jest to, że nikt się nimi nie chwali. Oczywiście mam nadzieję, że jestem w błędzie, a PKP PLK finalizuje przygotowania kolejnych projektów przewidzianych do realizacji w ramach KPK i od 2016 ruszą przetargi również ,,z nowej perspektywy" – komentuje Michał Litwin ze Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.
Przedstawiciel związku przewoźników zauważa też, że w Krajowym Programie Budowy Dróg 2014-2020 – oficjalnym dokumencie rządowym – nie założono nawet, że część towarów powinna trafić na kolej. Cały komentarz przedstawiciela ZNPK można przeczytać w Monitorze. Zapraszamy!