NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Znów widzimy pociągi na mapie w aplikacji Portal Pasażera

| Michał Szymajda 03.08.2022 3,4k

Znów widzimy pociągi na mapie w aplikacji Portal Pasażera
fot. M. Szymajda
PKP Polskie Linie Kolejowe ponownie umożliwiają sprawdzenie, gdzie znajduje się nasz pociąg. Jednocześnie nie zobaczymy już podsumowania opóźnień w skali całej sieci kolejowej, z wyszczególnieniem opóźnionych składów.
Kilka miesięcy temu PKP Polskie Linie Kolejowe wyłączyły na Portalu Pasażera możliwość podglądu mapy z wykazem opóźnień pociągów „na żywo”. Nie dla wszystkich pociągów dane te były zbierane poprawnie i w wielu wypadkach wprowadzały pasażerów w błąd, informując o nieprawidłowej lokalizacji pociągu. Jednocześnie Portal Pasażera, w obliczu problemów na sieci kolejowej, wykazywał daleko idącą niesprawność, co irytowało pasażerów.

Obecnie problemów jest mniej, pomimo wielkiego zainteresowania pasażerów sezonowymi połączeniami. PLK przywróciła też możliwość lokalizowania pociągu na mapie „live”, choć na innych zasadach.

– Funkcjonalność „Pociągi na mapie” prezentowała aktualnie jadące pociągi na terenie Polski oraz na terenie wybranego województwa. Dane o pociągu w tej zakładce nie posiadały żadnych dodatkowych informacji poza tymi, które są dostępne w wyżej wymienionych zakładkach. Funkcja pociągów na mapie stanowiła jedynie podglądową wizualizację poszczególnych komunikatów – wyjaśnia PKP PLK. Ale wystarczy kliknąć opcję „Wyszukiwanie połączeń”, wpisać intersujący nas numer bądź nazwę, a obok pojawi się opcja „pokaż to połączenie na mapie” (w niewielkim rozwijanym menu). Pierwsze, wykonane przez nas testy dowodzą, że system działa poprawnie.

Niestety, ze strony zniknęła część „wszystkie opóźnienia”, pozwalająca na szybką ocenę tego, które pociągi w skali całej sieci kolejowej opóźnione są najbardziej. Pozwalało to nam na szybką orientację w sytuacji w kraju i możliwość reakcji na problemy występujące np. w jednym regionie.

– Wyłączenie zakładki „Wszystkie opóźnienia” wyeliminowało obciążanie Portalu Pasażera przez podmioty, które niezgodnie z obowiązującym regulaminem serwisu korzystały z tych funkcjonalności poprzez automatyczne odczytywanie danych co pół minuty – wyjaśnia spółka. Dodaje, że wszystkie informacje o danym pociągu, w tym informacje m.in. o opóźnieniach, utrudnieniach, peronie i torze na danej stacji, z którego odjeżdża skład, są dostępne w Portalu Pasażera w zakładkach „Wyszukiwanie połączeń” (w tym prezentacja danego połączenia na mapie), „Znajdź pociąg” (na stacji, po numerze) oraz „Opóźnienia i utrudnienia”.

– Zakres prezentowanych informacji o pociągu w Portalu Pasażera nie uległ zmianie. W dalszym ciągu zapewniony jest optymalny zakres informacji potrzebnych użytkownikom do zaplanowania i realizacji podróży – uważa zarządca krajowej sieci kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5