W dwa miesiące po uruchomieniu trzech par pociągów z Sanoka do Ustrzyk Dolnych, ponownie na fragmencie linii kolejowej 108 nie ma żadnych pociągów. Nie ma też autobusów komunikacji zastępczej. Trwa remont prowadzony przez PKP PLK, który dotyczy także mostów na linii.
Pociągi w relacji Sanok – Zagórz – Ustrzyki Dolne wyruszyły na trasę 1 marca. Oferta nie jest oszałamiająca, ponieważ dotyczy trzech pociągów dziennie. Pociągi przestały kursować 3 maja, nie dając możliwości skorzystania z nich majówkowiczom. Od 4 maja trwa już remont i pociągów SKPL (kursujących na zlecenie Polregio) nie ma. Nie ma też autobusów za nie. Potencjalni klienci kolei kierowani są do autobusów PKS Jarosław, którego oferta jest o niebo lepsza niż kolejarzy.
8 milionów głównie na mostyTrzeba jednak oddać kolejarzom, że o remoncie
informowali już w lutym. Zadanie o wartości blisko 8 mln zł stanowi kontynuację prac remontowych wykonanych wcześniej, na przygranicznym odcinku trasy nr 108 Stróże – Krościenko.
Jak informuje PKP PLK, w zakresie remontu jest poprawa stanu aż 19 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 mostów, np. w Uhercach Mineralnych i Olszanicy, wiaduktu w miejscowości Stefkowa oraz 13 przepustów, m.in. w Krościenku. A więc remont będzie prowadzony nie tylko na odcinku, gdzie obecnie prowadzone są przewozy pasażerskie. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa, przewidziano także remont przejazdu kolejowo-drogowego w Ustrzykach Dolnych.
– Realizacja zadania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A zapewni poprawę warunków przewozowych na górskiej trasie, m.in. poprzez wyeliminowanie lokalnych ograniczeń prędkości na ośmiu obiektach inżynieryjnych. Prace na odcinku Zagórz – Ustrzyki Dolne planowane są od 4 maja do 22 czerwca, a na odcinku Ustrzyki Dolne – Krościenko do 31 sierpnia – poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Możliwe będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów o kilka minut.
Prace trwają od dwóch latPLK przypomina, że w 2022 r., na linii wykonano prace, niezbędne do bezpiecznego przejazdu pociągów pasażerskich na nieeksploatowanym od dwunastu lat odcinku Uherce – Ustrzyki Dolne - Krościenko. Dzięki temu zapewniono możliwość przewozów do przejścia kolejowego z Ukrainą, chociaż inauguracja przewozów zakończyła się spektakularną klapą i
wykolejeniem autobusu szynowego z uciekającymi przed wojną uchodźcami. Jesienią 2022 miały miejsce kolejne prace.
– Jesienią ubiegłego roku, wyremontowano również dwa mosty w miejscowości Uherce. Poprawiony został tor i podpory. Stalowe konstrukcje zabezpieczono antykorozyjnie. Podniesiono poziom bezpieczeństwa na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych w miejscowościach Ustianowa Górna i Brzegi Dolne – dodaje przedstawicielka PLK.
Wcześniej, w 2021 roku na odcinku Zagórz – Uherce, PLK wykonały prace torowe – m.in. wymieniono ponad 10 tys. podkładów. Dokonano przeglądu i poprawy widoczności na przejazdach kolejowo-drogowych. Przebudowany został most nad Sanem w Zagórzu. Prace pozwoliły na realizację przewozów do Uherzec.