Jeszcze przed końcem tego roku zakończy się proces modernizacji 24 lokomotyw EU07, realizowany przez firmę ZNLE Gliwice dla PKP Cargo. Łączna wartość kontraktu wyniosła 45,5 mln zł (1,84 mln zł za sztukę).
Modernizacja rozpoczęła się w sierpniu 2010 roku, a ostatnia, 24 lokomotywa powinna zostać zmodernizowana przed końcem listopada br. Prace obejmują przede wszystkim modernizację silników trakcyjnych, odwrócenie bocznika indukcyjnego o 180 stopni, zabudowę zmodernizowanych szaf elektrycznych, instalację nowoczesnego prędkościomierza elektronicznego zgodnego z ETCS, a także modernizację kabiny maszynisty, w tym m.in. montaż klimatyzacji, izolacji termicznej i akustycznej, nowego, ergonomicznego fotela maszynisty i pomocnika maszynisty.
Zakres modernizacji ostatniej, 24 lokomotywy będzie się nieco różnił od prac zrealizowanych w poprzednich 23 lokomotywach. Oprócz standardowych zmian obejmie on także wyposażenie lokomotywy w elektroniczny system sterowania i diagnostyki, panele operatorskie w kabinach, a także nastawnik jazdy typu joystick.
Wprowadzenie powyższych zmian ma na celu poprawę współczynnika dostępności technicznej lokomotyw oraz znaczną poprawę warunków pracy drużyny trakcyjnej.
Obecnie prowadzone są rozmowy w zakresie modernizacji dodatkowych trzech sztuk lokomotyw tej serii.