Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Znika hala wachlarzowa Parowozowni Dęblin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Znika hala wachlarzowa Parowozowni Dęblin
Rafał JasińskiFragment hali wachlarzowej w Dęblinie - stan na 2014 r.
Jeden z naszych czytelników poinformował o trwającej rozbiórce hali wachlarzowej dawnej Parowozowni w Dęblinie. Jak udało się ustalić „Rynkowi Kolejowemu”, nieużytkowany od lat obiekt został sprzedany przez zarządcę nieruchomości kolejowych w 2014 r.

Do „Rynku Kolejowego trafił list z informacją o fizycznej likwidacji zabytkowej hali wachlarzowej Parowozowni Dęblin. Autor wskazał w nim, że obiekt sprzedano z zastrzeżeniem, że znajdujące się na działkach budynki nie zostaną rozebrane.

Nieruchomość już nie kolejowa

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Maciej Bułtowicz z Biura Prasowego Polskie Koleje Państwowe SA działki wraz z budynkami dawnej Lokomotywowni Dęblin zostały sprzedane w października 2014 r. Zarządca zbył obiekt Lokomotywowni Dęblin po okresie ok. 12 lat od momentu, kiedy przestał być użytkowany zgodnie z przeznaczeniem. Nie było także większych zastrzeżeń odnośnie możliwości użytkowania terenu. – Nabywca nieruchomości ma prawo swobodnie zarządzać nieruchomością w granicach obowiązującego prawa – wyjaśnia Bułtowicz.

Informacje te znajdują potwierdzenie w dokumentach opublikowanych stronach PKP. Z ogłoszenia o przetargu wynika, że w ramach licytacji oferowano dwie działki o powierzchni ok. 1,6 ha, w momencie sprzedaży zabudowane 7 budynkami, w tym halą wachlarzową. Do licytacji przystąpiła 1 osoba. Całość została sprzedana za 850 000 zł netto. Z księgi wieczystej nieruchomości wynika, że obecnie użytkownikiem wieczystym gruntu wraz z prawem własności do budynków jest osoba fizyczna, powiązana z branżą budowlaną. Na stronach Urzędu Miasta Dęblin można znaleźć informację o wystąpieniu w 2015 r. spółki Budomex Fenster S.A. Warszawa o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na "Uruchomieniu fabryki okien i drzwi drewnianych" na jednej z działek, która została sprzedana we wspomnianym przetargu przez PKP SA.

Znika wyjątkowy obiekt

Hala wachlarzowa dawnej Parowozowni Dęblin została wybudowana podczas II wojny światowej – oddano ją do użytku 1943 r. Jak można przeczytać w Atlasie Linii Kolejowych Polski 2011 to największa parowozownia w Polsce. Zapewne dlatego obiekt o powierzchni użytkowej 6 208,8 m2 został wpisany na listę 100 najbardziej wyjątkowych obiektów i miejsc kolejowych Polski (jako jeden 4 obiektów zlokalizowanych w województwie lubelskim). Mimo niewątpliwych walorów, żaden z budynków dawnej parowozowni nie został wpisany ani do rejestru zabytków ani nawet do gminnej ewidencji zabytków. Być może miało to związek z pomysłami na zagospodarowanie tego terenu. W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Dęblin (działki nie były objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego) teren jest przeznaczony pod aktywność gospodarczą. Również w Programie promocji rozwoju zaplecza dla branży logistycznej, firmowanym przez starostę ryckiego oraz w dokumencie opisującym potencjał inwestycyjny powiatu ryckiego, działki dawnej Lokomotywowni Dęblin były wskazywane jako teren pod inwestycje. Jednocześnie wskazywano w nich, że słabą stroną tych działek jest konieczność wyburzenia istniejących budynków.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Likwidacja linii Smętowo – Szlachta po przecięciu przez A1

Infrastruktura

Likwidacja linii Smętowo – Szlachta po przecięciu przez A1

Kasper Fiszer 27 lutego 2018

Resztki kolei wąskotorowej w Kleczewie do rozbiórki

Infrastruktura

Resztki kolei wąskotorowej w Kleczewie do rozbiórki

Witold Urbanowicz 03 grudnia 2017

PKP SA rozbiorą linie 331 i 338

Infrastruktura

PKP SA rozbiorą linie 331 i 338

Witold Urbanowicz 03 grudnia 2017

Trwa rozbiórka linii do Złotego Stoku

Infrastruktura

Trwa rozbiórka linii do Złotego Stoku

Kasper Fiszer 06 września 2017

PKP oficjalnym partnerem ŚDM. Będą oferty specjalne

Pasażer

PKP uporządkują teren wokół dworca Łódź Chojny

Infrastruktura

Zobacz również:

Likwidacja linii Smętowo – Szlachta po przecięciu przez A1

Infrastruktura

Likwidacja linii Smętowo – Szlachta po przecięciu przez A1

Kasper Fiszer 27 lutego 2018

Resztki kolei wąskotorowej w Kleczewie do rozbiórki

Infrastruktura

Resztki kolei wąskotorowej w Kleczewie do rozbiórki

Witold Urbanowicz 03 grudnia 2017

PKP SA rozbiorą linie 331 i 338

Infrastruktura

PKP SA rozbiorą linie 331 i 338

Witold Urbanowicz 03 grudnia 2017

Trwa rozbiórka linii do Złotego Stoku

Infrastruktura

Trwa rozbiórka linii do Złotego Stoku

Kasper Fiszer 06 września 2017

PKP oficjalnym partnerem ŚDM. Będą oferty specjalne

Pasażer

PKP uporządkują teren wokół dworca Łódź Chojny

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5