PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę przebudowy stacji Mielec. PLK zapłaci za jej przebudowę 7,9 mln złotych brutto.
Najważniejszym elementem przebudowy stacji Mielec będzie budowa przejścia podziemnego dla pieszych i rowerów, które zastąpi skrzyżowanie z drogą w poziomie szyn. Samo zadanie jest bardzo zastanawiające, ponieważ do Mielca dojeżdżają obecnie jedynie cztery pary autobusów szynowych z Dębicy, a ruch towarowy jest niewielki i kończy się popołudniu, co raczej nie uzasadnia budowy podziemnego przejścia. Będą też inne prace, np. demontaż toru przylegającego do rampy załadunkowej.
Pierwotny kosztorys PLK opiewał na 13,9 mln zł brutto, do przetargu zgłosiło się aż 10 firm. Najtańszą ofertę złożyła Inżynieria Rzeszów (8,7 mln zł), jednak po aukcji elektronicznej z ceną najniżej zeszło konsorcjum niewielkich wykonawców PBW Inżynieria Jacek Garbacz i Dromosttor Polska z Lwówka Śląskiego. Partnerzy wycenili prace na 7,9 mln złotych brutto. To oferta znacznie poniżej kosztorysu PKP PLK. PLK przed aukcją odrzuciła oferty PNiUK, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras oraz Intopu Warszawa.
Przebudowa stacji Mielec będzie miała miejsce w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica”.
Na odcinku linii z Mielca do Padwi powstaną też
nowe przystanki pasażerskie. Tam ruch pasażerski ma być jeszcze mniejszy.