Niemal wszystkie oferty zmieściły się w kosztorysie określonym przez PKP PLK na opracowanie projektu budowy drugiego toru kolejowego w Obornikach Wielkopolskich na linii 354.
Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie a stacją o tej samej nazwie. Zgodnie z planem wielkopolskiego urzędu marszałkowskiego i PKP PLK na Warcie powstanie też drugi, równoległy do istniejącego most kolejowy, który zapewni dwutorowy ruch pociągów. Powstanie też nowy peron Oborniki Wielkopolskie Miasto, który w założeniu umożliwi tu kończenie pociągów poznańskiego kolei aglomeracyjnej. Więcej o projekcie
pisaliśmy tutaj.Obecnie znamy już oferty na wykonanie projektu. Do PKP PLK wpłynęło ich aż 9. 8 z nich mieści się w kosztorysie PKP PLK, który oszacowano na 3,55 mln złotych netto. Najtańsza oferta – Biura Projektów Komunikacyjnych z Poznania jest o połowę tańsza i opiewa na 1,87 mln złotych netto. Druga w kolejce jest propozycja konsorcjum Infrares i Infry.
Teraz PKP PLK będzie oceniać oferty, później nastąpi faza wyboru najkorzystniejszej z nich i podpisanie umowy na wykonanie projektu. Inwestycja, będąca de facto
korektą wykonanej już modernizacji linii 354, ma szansę na realizację w ciągu kilku następnych lat.