PKP PLK w maju rozpisało przetarg na wykonanie dokumentacji remontu i remont linii kolejowej nr 108 na odcinku miedzy Gorlicami, Wolą Łużańską a Stróżami. Prace mają na celu utrzymanie przejezdności wraz z przywróceniem parametrów eksploatacyjnych.
Obecnie po wskazanym, jednotorowym zelektryfikowanym odcinku linii, pomiędzy 7,7 a 19,6 km, pociągi mogą poruszać się z prędkością od 30 do 50 km/h, z miejscowymi ograniczeniami na przejazdach kolejowo-drogowych do 20 km/h (brak trójkąta widoczności). Prace mają przyczynić się do poprawy prędkości (do 100 km/h!) i wyeliminować groźbę kolejnych ograniczeń.
Będą obejmowały wymianę nawierzchni torowej (ostatnia miała miejsce w 1979 roku), odbudowę rowów, profilowanie ław torowiska, regulację toru w planie i profilu z mechanicznym podbiciem, oprofilowanie podsypki i dynamiczną jej stabilizacją, przebudowę przejazdów kolejowo–drogowych, częściową przebudowę urządzeń srk oraz regulację sieci trakcyjnej na odcinku robót torowych (więcej na temat przetargu można znaleźć
tutaj).
PKP PLK planowało przeznaczyć na remont odcinka podgórskiej linii maksymalnie 24,6 mln zł brutto. Wpłynęło 6 ofert w przetargu. Podajemy je w kolejności z uwzględnieniem zaoferowanej PKP PLK ceny.
• PBS Transkol – 27,8 mln zł brutto (385 dni na realizację)
• PNiUIK Kraków – 28,1 mln zł brutto (385 dni na realizację)
• Strabag – 33,211 mln zł brutto (358 dni na realizację)
• ETF Polska – 33,217 mln zł brutto (225 dni na realizację)
• Grupa Fewaterm – 34,9 mln zł brutto (385 dni na realizację)
• ZUE Kraków – 46,5 (385 dni na realizację)
Wybór oferty nastąpi w najbliższych tygodniach.