Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Znamy listę przetargów PKP PLK na drugą połowę roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Znamy listę przetargów PKP PLK na drugą połowę roku
fot. PKP PLK
Zarządca infrastruktury opublikował szczegółową listę przetargów, które zamierza ogłosić do końca roku. Główne miejsca prac to nowa linia Podłęże – Piekiełko wraz z modernizacją linii 104, towarowa obwodnica Warszawy, linia 202 i Rail Baltica. PKP PLK zastrzega, że ogłoszenie poszczególnych postępowań może się jednak opóźnić.

Opublikowana lista jest uszczegółowieniem planów ujawnionych po raz pierwszy pod koniec maja. Łączna wartość przetargów ogłoszonych w tym roku ma wynieść 17 mld zł, a czas ich rozstrzygania – co do zasady – nie powinien przekraczać 8 miesięcy. Dokument ukazał się tuż po debacie otwarcia Kongresu Infrastruktury Polskiej, podczas której brak takiego planu – i wynikającej z niego stabilizacji – był przedmiotem krytyki przedstawicieli branży.

Podłęże – Piekiełko, towarowa obwodnica Warszawy…

W trzecim kwartale najdroższymi ogłoszonymi postępowaniami (o wartości przekraczającej miliard złotych) będą te na odcinek Szczyrzyc – Tymbark (finansowane ze środków krajowych) oraz na modernizację linii 7 między stacjami Warszawa Wawer i Otwock (dofinansowana przez UE). Między 100 mln a 1 mld zł będą mieściły się cztery przetargi: przebudowa odcinków linii 25, 74 i 78 Sandomierz –
Sobów, Sobów – Zbydniów, Sandomierz – Grębów i Sobów – Padew Narodowa (z unijnym dofinansowaniem), modernizacja linii 49 Łomża – Śniadowo (środki krajowe z programu Kolej Plus), rewitalizacja linii 355 Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie oraz wymiana sieci trakcyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych między Poznaniem Górczynem a Zbąszynkiem. Dwie ostatnie inwestycje będą częścią Krajowego Planu Odbudowy.

Czwarty kwartał ma przynieść nieco więcej przetargów. Będą to ponadmiliardowe postępowania na dofinansowaną przez UE modernizację odcinków Rail Baltica (Białystok – Osowiec i Osowiec – Ełk na linii 38), fragmentu linii 12 Skierniewice – Czachówek Wschodni (również podzielone na kilka kontraktów), odcinka linii 202 Gdynia Chylonia – Lębork i stacji Maksymilianowo (linia 131). Z funduszy krajowych będzie natomiast finansowana budowa odcinków Podłęże – Podłęże Bałachówka oraz Podłęże – Gdów, a także modernizacja odcinka Tymbark – Limanowa (linia 104). Planowane na ostatni kwartał przetargi między progami 100 mln i 1 mld zł to natomiast przebudowa odcinka linii 12 Góra Kalwaria – Kępa Gliniecka wraz z mostem przez Wisłę dla drugiego toru (obecnie linia jest na tym odcinku jednotorowa) oraz odcinka linii 8 Skarżysko-Kamienna – Łączna – Tumlin (obydwie z unijnym dofinansowaniem).

Może dojść do opóźnień

– Oprócz wyżej wskazanych inwestycji, realizowany będzie szereg zadań polegających m. in. na przebudowie kilku- lub kilkunastokilometrowych odcinków linii kolejowych, na budowie lub przebudowie obiektów inżynieryjnych (…), poprawie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami czy przebudowie urządzeń SRK – informują PKP PLK.

Niemal wszystkie takie inwestycje – o wartości poniżej 100 mln zł – mają mieć finansowanie wyłącznie krajowe. Wyjątkiem będzie planowany na IV kwartał przetarg na budowę połączenia linii 406 z portem morskim w Policach. Wśród takich zadań wymieniono np. prace na linii 281 Oleśnica – Chojnice czy budowę przystanku Radom Południowy na liniach 8 i 22. Część inwestycji ujętych w zestawieniu będzie miała jeszcze mniejszą skalę: znajdziemy wśród nich elektryfikację dwóch torów na stacji Koło i Konin, a także budowę miejsc parkingowych przy stacjach i przystankach: Granowo Nowotomyskie, Kotowo, Świdnica Przedmieście, Kłodzko Główne, Mietków i Jasienica.

Zarządca infrastruktury zastrzega, że termin ogłoszenia poszczególnych przetargów może jeszcze ulec zmianie. – Dla celów odbudowy transparentności komunikacji z rynkiem wykonawczym PKP PLK planuje zamieszczone pod poniższym linkiem informacje poddać aktualizacji na koniec III kwartału 2024 r., z jednoczesną informacją o powodach ewentualnych przesunięć – głosi komunikat spółki.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP PLK: Chcemy podnosić, a nie tylko odtwarzać parametry

Infrastruktura

PKP PLK: Chcemy podnosić, a nie tylko odtwarzać parametry

Roman Czubiński 14 czerwca 2024

Koleje Wielkopolskie w końcu dojadą do Powodowa

Infrastruktura

Awaria srk w Poznaniu Głównym. Dziesiątki pociągów opóźnionych

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP PLK: Chcemy podnosić, a nie tylko odtwarzać parametry

Infrastruktura

PKP PLK: Chcemy podnosić, a nie tylko odtwarzać parametry

Roman Czubiński 14 czerwca 2024

Koleje Wielkopolskie w końcu dojadą do Powodowa

Infrastruktura

Awaria srk w Poznaniu Głównym. Dziesiątki pociągów opóźnionych

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5