19 czerwca Juliusz Engelhardt - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Wojciech Balczun - prezes zarządu PKP Cargo SA oraz Walter Shultze Freiberg - dyrektor generalny Polzug Intermodal GmbH przecięli wstęgę dokonując uroczystego otwarcia rozbudowanego i zmodernizowanego Terminalu Kontenerowego we Wrocławiu, należącego do firmy Polzug Intermodal Polska Sp. z o.o.
Wszystkich przybyłych na uroczystość powitał Walter Shultze Freiberg. Wśród zaproszonych znaleźli się przedstawiciele władz Wrocławia, a także firm logistycznych i żeglugi liniowej z Polski, USA, Korei, Azerbejdżanu, Gruzji i Niemiec - partnerów i klientów Polzugu. Juliusz Engelhardt podkreślił wagę transportu intermodalnego we współczesnych procesach przewozowych. Wskazał na niezadowalający, choć stale rosnący udział przewozów intermodalnych w ogólnej masie przewozowej i niewystarczającą ilość terminali w Polsce. Stwierdził, iż zadaniem rządu jest stwarzanie korzystnych warunków formalno - prawnych dla transportu intermodalnego w naszym kraju, a przedsiębiorców - ich praktyczne wykorzystywanie i inwestowanie w jego rozwój. Wojciech Balczun mówił o znaczeniu przewozów intermodalnych w nowo wdrażanej strategii PKP Cargo SA.
Dzisiejszy system logistyczny firmy Polzug Intermodal GmbH gwarantuje profesjonalne usługi intermodalnego transportu kontenerów między niemieckimi portami morskimi a licznymi miejscami przeznaczenia w Europie Wschodniej i w Środkowej Azji. Polzug zapewnia planowy transport wahadłowy między niemieckimi portami morskimi a należącymi do firmy terminalami na terenie Polski, które ponadto przejmują dalszą dystrybucję przewożonych towarów.
Wrocławski terminal zajmuje powierzchnię 45 tys. m2 wyposażonych w cztery tory kolejowe o łącznej długości 1040 m. Pojemność składowa to 2 200 TEU ( kontenery 20’, 30’, 35’, 40’ i 45’). Terminal obsługują dwie suwnice, cztery dźwigi kontenerowe i dwa ciągniki terminalowe.
