Pierwsza z partii spalinowych lokomotyw zmodernizowanych przez FPS H. Cegielski dla PKP Intercity jest już gotowa. Pojazd z numerem 002 mogliśmy oglądać na Trako.
Dwuagregatowa lokomotywa co prawda nie została jeszcze homologowana i przekazana do klienta, niemniej jednak produkt jest już gotowy i czeka na oddanie w ręce PKP Intercity. Łącznie będzie 13 takich lokomotyw, które będą mogły nie tylko wykonywać prace manewrowe, ale też operować z lekkimi składami osobowymi na drugorzędnych, niezelektryfikowanych liniach, z prędkościami poniżej 90 km/h. To pozwoli operatorowi rozszerzyć
siatkę połączeń o nowe miasta.Kontrakt na zaawansowaną modernizację SM42 do standardu SU4220 podpisano w końcówce 2019 roku.
Jego realizacja jest opóźniona, na co wpływ miała m.in. epidemia Covid-19. Całkowita wartość kontraktu opiewała na 90,3 mln zł brutto. Modernizacja jednej sztuki kosztowała więc niemal 7 mln zł brutto. Prawdopodobnie pierwsze pojazdy tego typu rozpoczną służbę w PKP Intercity jeszcze w tym roku.