Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Zmodernizowana Tatra MPK Poznań

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK Poznań

Podziel się ze znajomymi:

Całkowicie nowy układ napędowy oraz układ hamulcowy, które zwiększą bezawaryjność w ruchu liniowym – to najważniejsze zmiany, jakie zostały wprowadzone w „nowej” wersji Tatry, RT6 MF06 AC poznańskiego MPK.

W wagonie działa ponadto monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, zamontowano nowy system informacji pasażerskiej, nowe siedzenia, wykładzinę antypoślizgową, klimatyzację w kabinie motorniczego i odświeżono wnętrze tramwaju.

Tramwaj został wyposażony w 4 silniki prądu przemiennego, z możliwością rekuperacji energii do sieci, co oznacza, że pozyskaną podczas hamowania energię, będzie mógł ponownie wykorzystać. Zainstalowano komputer pokładowy spełniający wszystkie funkcje systemu diagnostycznego układu napędowego oraz innych ważnych układów w wagonie, tj. układu hamulcowego, ogrzewania itd. Nowy układ hamulcowy składa się z trzech niezależnych systemów (po jednym na wózek), sterowanych centralnie. Daje to większą kontrolę nad układem hamowania, niż w przypadku, gdy procesem tym kierują dwa różnego pochodzenia systemy.

Pasażerowie przede wszystkim zauważą zmianę wyglądu wnętrza tramwaju. Zostało ono całkowicie zregenerowane i przybrało nową, jaśniejszą kolorystykę. Pojazd wyposażono w nowe siedzenia. Zastosowano nową antypoślizgową wykładzinę podłogową. Jest także miejsce dla osoby niepełnosprawnej - z miękkim oparciem i pasami bezpieczeństwa. Dodatkowo wagon wzbogacił się o nowe oświetlenie zewnętrzne w formie zintegrowanych paneli świetlnych z zastosowaniem technologii LED.

Całkiem nowy jest także system informacji pasażerskiej. Wewnątrz i na zewnątrz wagonu zamontowano nowe tablice LED, łącznie z charakterystyczną dla Poznania okrągłą tablicą dachową z numerem linii. Tramwaj posiada system zapowiedzi głosowej przystanków, radiotelefon oraz rozbudowany system monitoringu.

W tramwaju zamontowano nowoczesny system sterowania ogrzewaniem w przedziale pasażerskim. Sterowanie układem utrzymuje stałą temperaturę, zapewniając większy komfort wewnątrz tramwaju.

Polepszą się też warunki pracy motorniczych, którzy będą mogli skorzystać z klimatyzowanej kabiny. Zmieniono pulpit motorniczego na podobny do tych, które pracownicy doskonale znają z Moderusa Alfa oraz Moderusa Beta. Znalazły się na nim, oprócz standardowych paneli z przyciskami, panel z ekranem dotykowym oraz komputer KWSR.

Kamery monitoringu obserwują zarówno wnętrze tramwaju jak i obszar zewnątrz. Kamera zastępująca lewe lusterko wsteczne i kamera obserwująca obszar torowiska pozwoli śledzić także to co dzieje się na zewnątrz pojazdu.

Są plany, aby stopniowo modernizować kolejne wagony. Doświadczenia związane z eksploatacją pierwszego zmodernizowanego egzemplarza, pozwolą na wprowadzenie odpowiednich poprawek i udogodnień, tak aby „nowa” Tatra, jak najlepiej sprawowała się na torach oraz służyła kierującym pojazdy, jak i pasażerom.

Zdjęcia tramwaju można obejrzeć na stronie MPK.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Głos Wielkopolski, 21 czerwca 2011 21 czerwca 2011

Początek remontu ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego

Pasażer

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

Zintegrowany transport

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

MPK Poznań 07 września 2011

Poznań: Płynniejszy ruch tramwajowy przy remoncie

Zintegrowany transport

Poznań: Nie wydłużyli ważności czasowych biletów MPK

Zintegrowany transport

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

Warte uwagi

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

MPK Poznań 27 października 2011

Zobacz również:

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi stare tramwaje z DĂźsseldorfu?

Głos Wielkopolski, 21 czerwca 2011 21 czerwca 2011

Początek remontu ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego

Pasażer

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

Zintegrowany transport

Poznań: Trwa remont na ul. 23 lutego

MPK Poznań 07 września 2011

Poznań: Płynniejszy ruch tramwajowy przy remoncie

Zintegrowany transport

Poznań: Nie wydłużyli ważności czasowych biletów MPK

Zintegrowany transport

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

Warte uwagi

Poznański MPK ostrzega kierowców przed tramwajem

MPK Poznań 27 października 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5