Na stacjach w Białej Podlaskiej i Terespolu będą nowe, wygodne perony oraz przejścia podziemne z windami. W Małaszewiczach podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów. Rozpoczynają się prace przy budowie wiaduktu w Białej Podlaskiej. Na czas najcięższych prac przewidziane są zmiany w komunikacji.
Na stacji w Białej Podlaskiej komfort obsługi pasażerów zwiększy się dzięki przebudowanym peronom. Będą nowe wiaty, ławki i oświetlenie, antypoślizgowa nawierzchnia peronów z liniami prowadzącymi ułatwi poruszanie się osób niedowidzących i niewidomych. Podziemne przejście dla pieszych z windami zapewni dogodną komunikację. Obecnie na stacji kontynuowane są prace odwodnieniowe i budowa nowych torów.
Mieszkańcy nowych osiedli oraz studenci szkoły wyższej, dzięki nowemu przystankowi Biała Podlaska Rozrządowa zyskają lepszy dostęp do kolei. W terenie już widać perony. Ich wyposażenie będzie odpowiadało również potrzebom osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Bezpieczniej przez tory
W Białej Podlaskiej rozpoczęła się budowa wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Lubelskiej. Nowy obiekt nie tylko zwiększy poziom bezpieczeństwa, ale usprawni system komunikacji w mieście. Wykonawca zaplanował prace z zachowaniem ruchu kolejowego. Aby odpowiednio przygotować i zabezpieczyć teren będą przygotowane specjalne konstrukcje. Dla bezpieczeństwa, na kilka dni podczas prac wstrzymany będzie ruch pociągów.
W dniach 23-26.10.2018 r. i 13-16.11.2018 r. wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów regionalnych na odcinku Międzyrzec Podlaski – Terespol. Zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów dalekobieżnych obowiązuje bez zmian na odcinku Biała Podlaska – Terespol.
Dla podróżnych wygodniejsze stacje
Na stacji Terespol kontynuowana jest budowa nowych peronów. Prowadzone są prace przy przebudowie przejścia podziemnego. Obiekt będzie wyposażony w windy. Takie rozwiązanie zwiesza dostępność dla podróżnych. i torów. Na stacji wykonawca pracuje również przy budowie linii energetycznych oraz sieci trakcyjnej. W Małaszewiczach podróżni już korzystają z nowych peronów. Obecnie budowana jest nowa nastawnia oraz nowa sieć trakcyjna. Zmieniają się tory.
Inwestycja PKP PLK usprawni regionalne i międzynarodowe połączenia kolejowe. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zmiany wpłyną na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego. Poprawi się bezpieczeństwo i komfort podróżnych.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinasowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Łączną wartość projektu wynosi ponad 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.