Nastąpiły zmiany w obsłudze pociągu Kiev Express. W praktyce formalizują one stan faktyczny – grupa wagonów z Kijowa jest notorycznie opóźniona, dlatego do Warszawy będzie dojeżdżać bez wagonów z Dorohuska.
Kilka dni temu w Portalu Pasażera pociąg przyjeżdżający z Kijowa zaczął być oznaczany jak „Kijów Express Bis”. Zapytaliśmy PKP Intercity, czy oznacza to, że związku z dużym zainteresowaniem pasażerów tym składem, jest on bisowany. Okazuje się, że nie. Tak oznacza jest grupa wagonów z Kijowa, która do Warszawy dojeżdża bez polskich wagonów.
– Pociąg relacji Kijów – Warszawa – Kijów przyjeżdżał z terytorium Ukrainy z dużym opóźnieniem. Dlatego grupa krajowa wagonów kursuje od/do Dorohuska pod nazwą „Kijów Express”, a dla wagonów sypialnych został ułożony dodatkowy rozkład - pociąg otrzymał nazwę „Kijów Express Bis”. W takim układzie pociągi zostały założone w rozkładzie do 30 kwietnia br. Od 1 maja wagony sypialne z Kijowa nadal będą kursować jako „Kijów Express Bis”. Natomiast wagony sypialne z Warszawy do Kijowa, będą łączone z grupą krajową - ten pociąg będzie kursował pod nazwą „Kijów Express” – wyjaśniła Agnieszka Serbeńska z biura prasowego.
Od początku konfliktu zbrojnego na Ukrainie w większości przypadków polska grupa wagonów i tak docierała przed ukraińską, z uwagi na opóźnienia, jakich nabierał pociąg u naszych sąsiadów.
Tymczasem jednak zmiana wpłynęła prawdopodobnie na problemy z zakupem biletów na ten i tak bardzo oblegany pociąg. Od kilku dni otrzymujemy informacje, że w systemach informatycznych skład ten nie figuruje w relacji międzynarodowej, a jedynie na odcinku od Warszawy do Dorohuska. Biletów nie da się kupić także przez internet. Poprosiliśmy PKP Intercity o wyjaśnienie z czego wynikają problemy.
[aktualizacja]– Przytoczony brak możliwości zakupy biletu do Kijowa na 5 maja był spowodowany wprowadzaną zmianą rozkładu jazdy. Pociąg relacji Warszawa – Kijów od 1 maja powraca do swojego podstawowego rozkładu i będzie z Warszawy odjeżdżał z grupą krajową do Dorohuska, skąd dalej pojedzie do Kijowa. W systemie sprzedaży PKP są 2 wagony, a 3 wagony pozostają w systemie sprzedaży UZ (z możliwością zakupu biletu
przez stronę UZ).