Francuski Akiem, jeden z największych europejskich pooli taborowych zmienia organizację i rozszerza swoją ofertę dla towarowych i pasażerskich przewoźników kolejowych.
Firma Akiem ogłosiła dziś wdrożenie nowej strategii rozwoju oraz reorganizację swojej działalności. Nowa strategia ma być oparta na wzmocnieniu i wzbogaceniu oferty najmu i utrzymania taboru w Europie. Pool taborowy przewiduje zakończenie trwającego kryzysu, po którym jej zdaniem nastąpi wzrost oczekiwań rynku w zakresie wydajności, niezawodności i reaktywności – i dalszy zwrot w kierunku intermodalu.
W ramach reorganizacji utworzona zostanie marka Akiem Technik, która skupiać będzie fachową wiedzę przemysłową i techniczną grupy. Ma to dać synergię i umożliwić wprowadzenie nowej ofertt Full Service (najem, zarządzanie flotą i jej utrzymanie). Pod marką Akiem Technik firma chce prowadzić zarządzanie utrzymaniem i wykonywanie czynności utrzymaniowych w celu zapewnienia lokalnej obsługi serwisowej i zagwarantowania operatorom wysokiego poziomu niezawodności, bezpieczeństwa i dostępności.
Zespoły utrzymaniowe świadczą obsługę dla 65 klientów Akiem, w 17 krajach Europy. Działalność Akiem Technik opiera się na:
- Organizacji w zakresie wiedzy inżynierskiej i metod utrzymania, która umożliwia firmie wykonywanie czynności utrzymaniowych w odniesieniu do 15 różnych rodzajów serii dostępnego taboru.
- Scentralizowanej organizacji łańcucha dostaw części zamiennych i podzespołów, unikalnej w Europie i obejmującej 7800 referencji części zamiennych 5 najbardziej renomowanych producentów taboru na rynku.
- Technicznej realizacji czynności utrzymaniowych, w oparciu o sieć najwyższej klasy partnerów, dostęp do warsztatów serwisowych oraz licznych punktów utrzymania, obsługiwanych przez ponad 100 techników.
- Niezrównanej na rynku obsłudze klienta i dostępności technicznej 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w 7 językach.
– Transport kolejowy odgrywa obecnie znaczącą rolę, co zostało szczególnie uwydatnione w okresie kryzysu Covid-19. Aby sprostać problemom związanym z ochroną środowiska i odpowiedzieć na zapotrzebowanie na przewozy kolejowe w całej Europie, nasi klienci potrzebują bardziej niż kiedykolwiek wysokowydajnej, niezawodnej i zintegrowanej oferty, która pozwoli im stawić czoła tym ważnym wyzwaniom. Odpowiadając na potrzeby przewoźników towarowych, a także na zmiany, takie jak nowe pociągi nocne i otwarcie transportu regionalnego na konkurencję, przekształcamy naszą organizację w celu ustrukturyzowania naszych zdolności technicznych i przemysłowych, wzmocnienia naszego europejskiego ekosystemu utrzymania i zaproponowania zintegrowanej oferty usług, których standardy staną się punktem odniesienia na rynku – powiedział Fabien Rochefort, Prezes Zarządu Akiem cytowany w komunikacie.
– Postanowiliśmy zracjonalizować i rozwinąć naszą organizację i działalność utrzymaniową w oparciu o nową markę Akiem technik. Wraz z naszymi zespołami wprowadzimy na rynek na początku 2021 roku nową, unikalną w Europie ofertę wynajmu Full Service. To zintegrowane rozwiązanie „by Akiem” opiera się na ambitnych standardach obsługi w zakresie reaktywności, dostępności, niezawodności i bezpieczeństwa. Zarządzanie kontraktem i jego realizacją odbywać się będzie w pełni przejrzysty sposób, a za całość umowy odpowiadać będzie jedna osoba kontaktowa – dodał.
Zmiany obejmują też kadry – Michael Lautenbach został mianowany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu grupy Akiem ds. Taboru, Utrzymania i Operacji. Będzie jednocześnie pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego Akiem Technik i będzie odpowiedzialny w szczególności za rozwój i transformację – w ściślej współpracy z Jörgiem Althöfferem, mianowanym na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Akiem technik odpowiedzialnego za kwestie operacyjne. Franck Besnard i Patrice Bildstein pełnić będą swoje dotychczasowe funkcje w grupie Akiem, odpowiednio jako Dyrektor Zarządzający oraz Dyrektor Zarządzający Delegowany ds. Handlowych w Europie – poinformowała spółka.
Akiem, po
przejęciu w lutym bieżącego roku działalności Macquarie European Rail, dysponuje ponad 750 lokomotywami i zespołami pasażerskimi.