Prywatny czeski przewoźnik od grudnia 2025 r. może uruchamiać komercyjne pociągi z Krakowa do Gdyni przez Warszawę. Zaplanowano jednak tylko jedną parę połączeń na dobę.
Jedyna para pociągów ma kursować codziennie. Godzina odjazdu ze stacji początkowej to 17:45 (z krakowskiego Dworca Głównego – o 10 minut później). Z Gdyni skład ma wyruszać o 10:30, by o 10:38 zabrać pasażerów z Sopotu, a o 10:55 – z Gdańska Głównego.
Podobnie jak Leo Express, o którego wniosku (również pozytywnie rozpatrzonym)
pisaliśmy niedawno, RegioJet zamierza obsługiwać odcinek Kraków Główny – Warszawa Wschodnia. W odróżnieniu od swojego konkurenta nie planuje natomiast postojów na stacjach pośrednich na CMK – we Włoszczowie ani Opocznie. Dzięki temu nieco krótszy ma być czas przejazdu tego odcinka (2 godziny i 35 minut).
Postojów poza aglomeracjami nie będzie też między Warszawą a Trójmiastem. Całą trasę Kraków Płaszów – Gdynia Główna pociąg RegioJet pokona w ciągu 6 godzin i 3 minut.
Inną różnicą w porównaniu z Leo Express będzie skierowany do obsługi połączenia tabor. Nie będą to elektryczne zespoły trakcyjne, lecz skład wagonowy (od 6 do 10 wagonów w zależności od potrzeb) z elektrowozem Traxx MS lub Vectron.
Warto przypomnieć, że w 2022 r. RegioJet ubiegał się o znacznie szerszy zakres otwartego dostępu do trasy Kraków – Gdynia. Przewoźnik zamierzał uruchamiać na niej aż 16 par pociągów,
otrzymał jednak zgodę zaledwie na 4, i to – w ocenie jego przedstawicieli – najmniej atrakcyjne. Przewoźnik uznał to za dowód
dyskryminacji przez Urząd Transportu Kolejowego, czemu UTK
zdecydowanie zaprzeczał.