Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
16-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-11-2024

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Zielone światło dla RegioJet z Krakowa do Gdyni
fot. RegioJet
Prywatny czeski przewoźnik od grudnia 2025 r. może uruchamiać komercyjne pociągi z Krakowa do Gdyni przez Warszawę. Zaplanowano jednak tylko jedną parę połączeń na dobę.

Jedyna para pociągów ma kursować codziennie. Godzina odjazdu ze stacji początkowej to 17:45 (z krakowskiego Dworca Głównego – o 10 minut później). Z Gdyni skład ma wyruszać o 10:30, by o 10:38 zabrać pasażerów z Sopotu, a o 10:55 – z Gdańska Głównego.

Podobnie jak Leo Express, o którego wniosku (również pozytywnie rozpatrzonym) pisaliśmy niedawno, RegioJet zamierza obsługiwać odcinek Kraków Główny – Warszawa Wschodnia. W odróżnieniu od swojego konkurenta nie planuje natomiast postojów na stacjach pośrednich na CMK – we Włoszczowie ani Opocznie. Dzięki temu nieco krótszy ma być czas przejazdu tego odcinka (2 godziny i 35 minut).

Postojów poza aglomeracjami nie będzie też między Warszawą a Trójmiastem. Całą trasę Kraków Płaszów – Gdynia Główna pociąg RegioJet pokona w ciągu 6 godzin i 3 minut.

Inną różnicą w porównaniu z Leo Express będzie skierowany do obsługi połączenia tabor. Nie będą to elektryczne zespoły trakcyjne, lecz skład wagonowy (od 6 do 10 wagonów w zależności od potrzeb) z elektrowozem Traxx MS lub Vectron.

Warto przypomnieć, że w 2022 r. RegioJet ubiegał się o znacznie szerszy zakres otwartego dostępu do trasy Kraków – Gdynia. Przewoźnik zamierzał uruchamiać na niej aż 16 par pociągów, otrzymał jednak zgodę zaledwie na 4, i to – w ocenie jego przedstawicieli – najmniej atrakcyjne. Przewoźnik uznał to za dowód dyskryminacji przez Urząd Transportu Kolejowego, czemu UTK zdecydowanie zaprzeczał.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Daniel Siwak 03 października 2024

Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet

Tabor i technika

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Pasażer

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Michał Szymajda 18 września 2024

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Biznes

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Daniel Siwak 11 września 2024

Po katastrofie RegioJet odstawia wagony. Co z siatką połączeń?

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Pasażer

Pierwsze półrocze 2024 roku w RegioJet. Blisko 4 mln pasażerów

Daniel Siwak 03 października 2024

Chińskie pociągi CRRC Sirius na stałe we flocie RegioJet

Tabor i technika

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Pasażer

Czym dojedziemy do Czech? Kursuje RegioJet i Flixbus

Michał Szymajda 18 września 2024

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Biznes

RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK

Daniel Siwak 11 września 2024

Po katastrofie RegioJet odstawia wagony. Co z siatką połączeń?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5