Partnerzy serwisu:
Biznes

Zieliński: MIR jest zbyt rozbudowanym tworem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
02-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zieliński: MIR jest zbyt rozbudowanym tworem
– Konieczny jest powrót do funkcjonowania w strukturze Ministerstwa Transportu, a co najwyżej Ministerstwa Infrastruktury – uważa poseł PiS Jarosław Zieliński. Jego zdaniem, problemy z kontraktem na Pendolino wynikają m.in. z niewydolnej struktury obecnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

– Dziś widać wyraźnie, że powołanie MIR było wyłącznie prezentem dla Elżbiety Bieńkowskiej, żeby ocieplała wizerunek Donalda Tuska. Uzyskano dobry efekt propagandowy, jakim było ograniczenie struktury administracyjnej poprzez połączenie ministerstw, a jednocześnie zyskano pretekst do powołania pani Bieńkowskiej na stanowisko wicepremiera. Ale ta struktura jest zła. Nie jestem zwolennikiem rozbijania resortów na bardzo małe części, ale transport powinien funkcjonować jako osobne ministerstwo, ewentualnie co najwyżej w ramach resortu infrastruktury – ocenia w rozmowie z „RK” poseł Jarosław Zieliński.

Polityk PiS twierdzi też, że obecny rząd nie panuje nad spółkami kolejowymi. – Za rządów PiS też pojawiały się plany likwidacji czy ograniczeń połączeń kolejowych. Ale wtedy ministerstw reagowało i takie pomysły były ukrócane. Natomiast dziś, jeśli podejmowane są, np. na forum parlamentu, interwencje w tej materii, to słyszymy, że minister nic nie może zrobić, bo są spółki… To jest nic innego jak funkcjonowanie administracji w sposób niegospodarny i niezorganizowany. Wydaje się miliardy na Pendolino, które miały być sztandarowym projektem inwestycyjnym na kolei, a najprawdopodobniej jeszcze długo będą stały i rdzewiały. Równolegle, PKP PLK nie przygotowują odpowiedniego frontu robót, w efekcie wszystko wskazuje, że nie wszystkie dostępne środki unijne zostaną wydane i brukselską pomoc trzeba będzie zwracać. Nieudolny nadzór administracji nad przewoźnikami, w połączeniu z pogarszającym się z roku na rok rozkładem jazdy, w którym nie sposób jest zagwarantować skomunikowań pomiędzy pociągami różnych przewoźników, skutkuje tym, że prywatnym, zagranicznym przewoźnikom będzie tym łatwiej przejmować podupadający rynek przewozów pasażerskich. Członkowie zarządów spółek nie próbują zapobiec temu trendowi. Pobiorą wysokie pensje za kolejny rok, a po nich choćby potop… – ocenia Jarosław Zieliński.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5