Z początkiem lutego pasażerowie PKP Intercity, którzy zostawili swój bagaż w danym pociągu mają możliwość zweryfikowania, czy dany przedmiot znajduje się w wykazie rzeczy znalezionych. Automatycznie publikowane zestawienie jest dostępne na stronie przewoźnika a w specjalnym oknie wyszukiwania można sprawdzić czy dany bagaż bądź zagubiony przedmiot został odnaleziony.
Zgubiony lub pozostawiony w pociągu bagaż lub rzecz nie oznacza, że przepadł on na zawsze. Pracownicy obsługi danego pociągu regularnie i uważnie kontrolują wagony a znalezione rzeczy trafiają do wyznaczonych punktów. W ubiegłym roku w pociągach PKP Intercity znalezionych zostało ponad 13 tys. przedmiotów. Do najczęściej powtarzających się rzeczy jakie pasażerowie zostawiają w pociągach należy mała elektronika, np. ładowarki do telefonów czy laptopów, telefony czy właśnie laptopy, kluczyki do samochodu, części garderoby: czapki, rękawiczki czy marynarki, okulary, portfele, a także parasole. Często znajdywane są także torebki z żywnością i zabawki.
Od początku lutego rejestrowanie rzeczy znalezionych w pociągach PKP Intercity prowadzone jest w wersji elektronicznej. Informacje o rzeczach znalezionych są automatycznie publikowane na stronie www.intercity.pl w zakładce Obsługa Pasażerów, a dalej Odbiór zagubionego bagażu. Wprowadzony wykaz online rzeczy zagubionych pomoże przede wszystkim na udzielenie klientom szczegółowej informacji o statusie rzeczy znalezionej w czasie rzeczywistym.
Dzięki wprowadzonym zmianom w procedurach dotyczących rzeczy znalezionych na stronie przewoźnika, mamy możliwość zweryfikowania daty znalezienia danego przedmiotu, numeru pociągu w jakim bagaż lub przedmiot został znaleziony, relację pociągu, stację znalezienia oraz co zostało znalezione. W celu ustalenia miejsca zdeponowania rzeczy znalezionej należy skontaktować się z dowolnie wybranym punktem rzeczy znalezionych. Wykaz takich punktów znajduje się na stronie PKP Intercity pod linkiem: odbiór zagubionego bagażu. Należy pamiętać, że na odbiór danego bagażu czy przedmiotu są 3 dni od daty zdeponowania go w wyznaczonym punkcie. W przypadku konieczności ustalenia późniejszego terminu odbioru pozostawionego bagażu, należy skontaktować się przed upływem wskazanego terminu 3 dni z konkretnym punktem, w którym został on zdeponowany - poucza PKP IC.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.