fot. Kasper Fiszer.Wiadukt nad ul. Łódzką w Zgierzu
Regularnie uszkadzany przez kierowców zgierski wiadukt drogowy doczeka się naprawy. Pod koniec roku PKP PLK wyremontują jego konstrukcję nośną. Prace mają odbyć się bez wstrzymywania ruchu pociągów pomiędzy Zgierzem a Łodzią, być może uda się uniknąć także utrudnień w ruchu łódzkich tramwajów podmiejskich.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu wiaduktu kolejowego nad ul. Łódzką w Zgierzu. To drugi w tym roku w regionie łódzkim – po niedawnych pracach awaryjnych w Sieradzu – przypadek konieczności naprawy obiektu uszkodzonego przez kierowców pojazdów drogowych. Wiadukt ten jest stosunkowo niski, a kierujący ciężarówkami nie zawsze stosują się do ograniczeń w ruchu – ostatnio w listopadzie zeszłego roku kierowca zahaczył skrzynią ładunkową o metalową konstrukcję. Podobne zdarzenia miały jednak miejsce kilkakrotnie.
Obiekt remontowano także w 2015 r.
W związku z pewną regularnością naruszeń konstrukcji przez kierujących pojazdami o wysokości ponad 3,6 metra prace naprawcze prowadzone były tam już m.in. w zeszłym roku. – Wówczas na tym obiekcie przeprowadzone zostały prace konserwacyjne – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Tegoroczne roboty mają mieć znacznie szerszy zakres.
– Skupimy się na odpowiednim utrzymaniu konstrukcji nośnej – wskazuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Zabezpieczone zostaną miejsca skorodowane, uzupełnimy ubytki betonu – wylicza. PLK chce przeznaczyć na wykonanie prac około 500 tys. złotych. – Remont wiaduktu planujemy w IV kwartale tego roku – zapowiada.
Zminimalizują utrudnienia w ruchu
Po wiadukcie przebiega ważna linia kolejowa – nr 15 na odcinku Zgierz – Łódź Żabieniec. Stanowi ona podstawową trasę wylotową z aglomeracji łódzkiej na północ w kierunku Łowicza i Kutna, umożliwia ruch aglomeracyjny i służy pociągom dalekobieżnym. Pod wiaduktem biegnie natomiast linia tramwajowa z Łodzi do Ozorkowa wraz z odgałęzieniem do pętli w Zgierzu i droga krajowa nr 91. Ta ostatnia to jeden z bardziej obciążonych ruchem odcinków drogowych w regionie.
– Zakładamy, że prace potrwają w całości około miesiąca i nie będą miały wpływu na ruch pociągów – zapowiada Karol Jakubowski. – Zależy nam też, aby roboty nie miały lub miały jak najmniejszy wpływ na ruch tramwajowy i drogowy – zapewnia. Dokładny harmonogram prac ma zostać jednak przygotowany już po wyłonieniu wykonawcy inwestycji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.