Partnerzy serwisu:
Przetargi

Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plSwitcher produkcji KZN Bieżanów
Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podjął bardzo ważną decyzję o zastosowaniu przęsłowej technologii transportu i zabudowy rozjazdów na wszystkich inwestycjach. Montaż rozjazdów w blokach stanie się obligatoryjny jeszcze z końcem maju tego roku dla nowo ogłaszanych przetargów na modernizacje, rewitalizacje i remonty odcinków linii kolejowych. Powody do radości mają krajowe firmy proponujące taką technologie – KZN Bieżanów i Track Tec.

– Modyfikacja zapisów Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Nawierzchniowo- Podtorzowych Id-114 nakłada na wykonawcę wymóg obligatoryjnego stosowania technologii blokowej zabudowy rozjazdów w torach głównych zasadniczych i szlakowych. Zapewnia ona wyższą jakość ostatecznego montażu rozjazdów oraz skrócenie czasu ich zabudowy w miejscu docelowym, co w efekcie wpłynie na wydłużenie żywotności rozjazdów montowanych na sieci kolejowej – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Jak dodaje, proponowane zmiany wpisują się w program sukcesywnej poprawy jakości robót nawierzchniowych. Wymóg dotyczący blokowego transportu i zabudowy rozjazdów i skrzyżowań torów wchodzi w życie od 22 maja 2016.

Technologia blokowa sprawdzona i o wiele lepsza o dotychczas stosowanej

Powody do zadowolenia mają polskie firmy, które zaprojektowały i wykonały zestawy do transportu i montażu rozjazdów w blokach. Wśród nich jest KZN Bieżanów i Track Tec.

– Nowy zarząd PKP PLK potwierdził wejście w życie przyjętej jeszcze na początku lutego instrukcji Id -114. Dzięki niej konstrukcje rozjazdowe wreszcie ujęte zostały w klasyczny, logistyczny trójkąt wartości, w którym liczyć zaczyna się jakość, czas i koszty, zwłaszcza te liczone w całym cyklu życia produktu. Żądanie inwestora nie trafia też w próżnię, bo na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań gwarantujących przęsłowy transport i rozładunek. Wśród nich także nasza, kompleksowa technologia Switcher – powiedział Remigiusz Tytuła, kierownik PR i Marketingu KZN Bieżanów.

– Decyzja PKP PLK jest logiczna i słuszna. Europa Zachodnia ma wieloletnie doświadczenia w stosowaniu blokowej technologii przy zabudowie rozjazdów. Udowadniają one, że rozwiązanie ma wyłącznie plusy. Te najistotniejsze dotyczą zachowania parametrów rozjazdów oraz czasu montażu, znacznie krótszego, w przypadku stosowania technologii blokowej. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już pierwsze przetargi, w których wymagane jest zastosowanie wspomnianej technologii – mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec. –Ważne jest też, że cały proces, od konstrukcji do wyprodukowania wagonów do przewozu bloków rozjazdów, zrealizowały polskie firmy. Tak wiec pieniądze pozostały w kraju, co jest w interesie nie tylko branży kolejowej – dodał.

Co ważne obie firmy – KZN Bieżanów i Track Tec – kooperują przy produkcji zestawów z innymi polskimi dostawcami. W przypadku KZN Bieżanów jest to na przykład Tabor Dębica, a przypadku Track m.in. EC Engineering.

Jak liczne będą odstępstwa stosowane przez PLK?

– Pytaniem pozostaje jak będzie wyglądać codzienna, inwestycyjna praktyka. Czy i w jakim zakresie zarząd PKP PLK będzie udzielał odstępstw od przęsłowego transportu i układania rozjazdów i skrzyżowań torów? - bo taką możliwość przewiduje rzeczona instrukcja. I co chyba ważniejsze – czy do momentu, kiedy ruszą główne inwestycje nowej perspektywy budżetowej, na rynku zgromadzony zostanie realny potencjał maszyn i urządzeń koniecznych do niezakłóconego procesu przęsłowej logistyki rozjazdowej i kto poniesie koszty z tym związane? Rozjazdy w torach głównych zasadniczych i szlakowych stanowią ponad połowę tych przeznaczonych do zabudowy w ramach planu inwestycyjnego KPK. Przęsłowa zabudowa w poszczególnych latach obejmować więc będzie kilkaset rozjazdów – dzieli się przemyśleniami na temat decyzji PKP PLK Remigiusz Tytuła.

Prezentacja systemu Switcher KZN Bieżanów


Prezentacja systemu firmy Track Tec
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

Infrastruktura

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

KZN Bieżanów 10 października 2016

Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

Innowacje

Prefabrykowane rozjazdy tramwajowe? Już są!

mat. partnera 19 kwietnia 2023

KZN Switcher unowocześnia wagony specjalne

Tabor i technika

Zobacz również:

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

Infrastruktura

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

KZN Bieżanów 10 października 2016

Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5