Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zduńska Wola: Jest umowa w sprawie portu multimodalnego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zduńska Wola: Jest umowa w sprawie portu multimodalnego
fot. PKP Cargo
W zduńskowolskich Karsznicach przedstawiciele PKP SA i PKP Cargo podpisali dziś umowę w sprawie budowy nowoczesnego multimodalnego centrum logistycznego na terenie należącym dawniej do zakładu taboru. Obiekt ma służyć kompleksowej obsłudze logistycznej połączeń kontenerowych z Chin do Europy oraz z polskich portów morskich na południe kraju i regionu. Spółki z grupy PKP zamierzają starać się o dofinansowanie unijne dla inwestycji.

– Kończymy teraz etap rozmów, a zaczynamy – czynów. Powołujemy spółkę celową, która zajmie się inwestycją. Będzie to miejsce bardzo ważne dla całego województwa – zaznaczył marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber. Pierwsze elementy kompleksu mogą rozpocząć działanie już w 2021 r.

– Terminal to tylko mały fragment naszych planów – podkreślił członek zarządu PKP SA Andrzej Olszewski. Spółka wytypowała w całej Polsce 31 lokalizacji do tego typu inwestycji. Zduńskowolski terminal ma być docelowo jednym z największych w Polsce. – Planujemy też program bocznicowy. Jako Grupa PKP chcemy stać się narodowym operatorem logistycznym. Dzisiejsza umowa to pierwsza jaskółka Narodowego Programu Logistycznego – ujawnił Olszewski. Sama budowa obiektu w Zduńskiej Woli ma być finansowana – oprócz środków własnych spółek z Grupy PKP – z funduszy unijnych, o które będą ubiegać się inwestorzy.

Dla PKP Cargo terminal w Zduńskiej Woli to jeden z kluczowych projektów inwestycyjnych na najbliższe lata. – Miejsce idealnie wpisuje się w naszą strategię. Chcemy przekształcać się i zmieniać w kierunku oferowania pełnej usługi logistycznej, chcemy odgrywać kluczową rolę w regionie i na Nowym Jedwabnym Szlaku – deklaruje prezes spółki Czesław Warsewicz. Jak dodaje, nie sposób osiągnąć tego bez inwestycji terminalowych. Gęstość sieci terminali w Polsce jest wciąż 2-3 razy mniejsza, niż w Europie Zachodniej. – Zmiana tego stanu poprawi naszą konkurencyjność. Przejmiemy w pełni obsługę logistyczną ładunków przewożonych dziś przez Polskę tranzytem, zarabiając na tym i rozwijając się. Przeładunek w Polsce to zwiększenie wpływów budżetowych z VAT i ceł – przekonuje Warsewicz.

Zduńska Wola została wybrana nieprzypadkowo. – Mówimy o nieruchomości o powierzchni inwestycyjnej wynoszącej ponad 20 hektarów, położonej na ważnej osi transportowej, przy linii kolejowej nr 131, w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej nr 14 oraz drogi ekspresowej S8. Jest to lokalizacja w centralnej Polsce, w pobliżu aglomeracji łódzkiej, optymalna pod względem skomunikowania, zarówno kolejowego, jak i drogowego – mówił w niedawnym wywiadzie dla RK członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz, uzasadniając wybór miejsca dla inwestycji.

Celem inwestycji jest wykorzystanie szans związanych z rozwojem transportu intermodalnego. Okoliczności są pomyślne zarówno dla przewozów północ-południe (coraz większa skala przeładunków portów na polskim wybrzeżu), jak i wschód-zachód (rosnący ruch towarowy na Nowym Jedwabnym Szlaku z Chin do Europy). W Karsznicach działa już obecnie niewielki terminal, którego przepustowość jest jednak zbyt mała w stosunku do potrzeb. Nowy obiekt ma zapewnić lepszą jakość obsługi i przyspieszenie rozładunku składów intermodalnych. Obiekt będzie miał konstrukcję modułową, tak by w miarę wzrostu zapotrzebowania w przyszłości łatwo było rozbudowywać go o kolejne segmenty.

– Karsznice czekały na odpowiednie zagospodarowanie tego terenu od 30 lat – stwierdził marszałek. Dyskutowane publicznie od kilku lat plany budowy „suchego portu” nabrały konkretnego charakteru na początku lipca bieżącego roku. Jak wówczas informowaliśmy, zduńskowolski samorząd miejski i powiatowy zdecydował wtedy o przekazaniu stronie kolejowej dokumentacji koniecznej do wszczęcia odpowiednich procedur. Według Schreibera właśnie wtedy powstanie terminalu zostało przesądzone.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Dworzec w Lublinie z patronem

Pasażer

Dworzec w Lublinie z patronem

Redakcja/inf. pras. 22 lipca 2023

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Tabor i technika

PKP Cargo International testuje w Czechach Vectrona Dual Mode

Michał Szymajda 20 lipca 2023

Dworzec w Lublinie z patronem

Pasażer

Dworzec w Lublinie z patronem

Redakcja/inf. pras. 22 lipca 2023

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5