Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zderzenie w Stargardzie: „Nieprawidłowa praca” maszynisty Polregio

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zderzenie w Stargardzie: „Nieprawidłowa praca” maszynisty Polregio
fot. Facebook/Stoją Stargard
Maszynista pociągu Polregio biorącego udział w zderzeniu w Stargardzie wykonywał swoje obowiązki nieprawidłowo – dowiedzieliśmy się w PKP PLK. Zarządza infrastruktury zastrzega jednak, że komisja badająca przyczyny wypadku nie zakończyła jeszcze pracy.

Wypadek, do jakiego doszło na przebudowywanej stacji Stargard, opisaliśmy w ubiegłym tygodniu. We wtorek 11 lutego około godziny 14:15 pociąg Regio R 80234 „Dzierżęcinka” Szczecin Główny – Słupsk (elektryczny zespół trakcyjny 31WEbb – Impuls 2) wjechał w bok składu wagonowego PKP Intercity, obsługującego pociąg IC 38100 „Górski” Rzeszów Główny – Świnoujście. Udało się uniknąć poważnych konsekwencji: nikt nie został ranny, nie doszło też do wykolejenia żadnego z pojazdów, które zaledwie otarły się o siebie.

Już następnego dnia w szczecińskim wydaniu „Gazety Wyborczej” ukazał się artykuł Andrzeja Kraśnickiego jr. Autor, powołując się na anonimowe źródło, twierdził, że przyczyną zdarzenia było pominięcie sygnału „Stój” przez maszynistę pociągu Polregio, który powinien był zatrzymać się w oczekiwaniu na przejazd IC „Górski”. Informacje, jakie otrzymaliśmy z PKP PLK, wydają się to potwierdzać.

– Komisja prowadzi postępowanie w związku z nieprawidłową pracą maszynisty Polregio – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury. Zastrzega jednak, że badania sprawy jeszcze nie zakończono. – Ustalenia końcowe dotyczące przyczyn zdarzenia oraz wszystkich jego okoliczności będą znane po zakończeniu prac komisji, tj. po 30 dniach roboczych od zaistnienia zdarzenia – zapowiada.

Jeśli informacje o winie prowadzącego pociąg Polregio ostatecznie się potwierdzą, nie wiadomo, jaką karę poniesie. – O konsekwencjach grożących maszyniście powinien wypowiadać się jego pracodawca – mówi nasz rozmówca.

Linia kolejowa 351, na której doszło do wypadku, docelowo ma zostać wyposażona w system ERTMS/ETCS. Jedną z zalet tego systemu sterowania jest zapobieganie konsekwencjom błędów ludzkich, takich jak właśnie ignorowanie semaforów wskazujących sygnał „Stój”. Wdrażanie ETCS w całej Polsce jest jednak poważnie opóźnione.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czechy: Zderzenie pendolino z lokomotywą. Nie żyje maszynista

Pasażer

Pijany maszynista sprawcą zderzenia pociągów i wykolejenia czterech wagonów

Wiadomość specjalna

Szczekociny: Dyżurny ruchu ze Starzyn usłyszy zarzuty

Warte uwagi

Szczekociny: Dyżurna ze Sprowy zwolniona z aresztu

Warte uwagi

Szczekociny: Dyżurna ze Sprowy zwolniona z aresztu

TVP Info/lp, Rynek Kolejowy 06 marca 2012

Zobacz również:

Czechy: Zderzenie pendolino z lokomotywą. Nie żyje maszynista

Pasażer

Pijany maszynista sprawcą zderzenia pociągów i wykolejenia czterech wagonów

Wiadomość specjalna

Szczekociny: Dyżurny ruchu ze Starzyn usłyszy zarzuty

Warte uwagi

Szczekociny: Dyżurna ze Sprowy zwolniona z aresztu

Warte uwagi

Szczekociny: Dyżurna ze Sprowy zwolniona z aresztu

TVP Info/lp, Rynek Kolejowy 06 marca 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5