Partnerzy serwisu:
Pasażer

Zdarzają się składy „zaPendolino” kursujące 200 km/h

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Zdarzają się składy „zaPendolino” kursujące 200 km/h
Fot. M. SzymajdaVectron na czele pociągu Bathory
Chociaż PKP Intercity wciąż rozkładowo nie uruchamia pociągów EIC (wagonowych składów ekspresowych) kursujących z prędkością 200 km/h, to zdarza się, że zamiast składu ED250 w trasę wyjeżdżą skład wagonowy prowadzony wypożyczoną przez operatora lokomotywą Vectron. A wtedy, jeśli wagony podobnie jak Vectron, również mają dopuszczenie do kursowania z prędkością 200 km/h, wszystko jest możliwe.

Sytuacja, w której pociąg EIP planowo prowadzony przez skład zespolony Pendolino , zastępowany jest przez lokomotywę z wagonami, miała w te wakacje miejsce nad wyraz często. Jest tak także obecnie. Główną przyczyną dla której się tak dzieje jest głównie możliwość zwiększenia podaży miejsc względem ED250, np. podczas dużych wydarzeń w Trójmieście. Zamiast 7 wagonów, na haku lokomotywy może ich jechać np. 10 lub więcej. Decyzję o zastępowaniu składów spółka podejmuje operatywnie.

Niestety wówczas najczęściej dochodzi do niewielkich opóźnień pociągów, bo prawie wszystkie własne lokomotywy PKP Intercity mogą kursować z prędkością 160 km/h, tymczasem Pendolino mogą rozpędzać się obecnie na niektórych fragmentach linii Warszawa – Gdańsk i na niewielkich CMK, do 200 km/h.

Tego problemu nie ma, gdy pociągi prowadzi kilka sztuk wypożyczonych przez PKP Intercity od podmiotów zewnętrznych Vectronów. Niektóre z nich mogą bowiem operować z prędkością 200 km/h. Jeśli w składzie pociągu znajda się wagony zdolne osiągnąć taką prędkość, wówczas strat czasowych (i tak niewielkich) w stosunku do Pendolino nie ma żadnych. Taka sytuacja miała już miejsce w te wakacje w wypadku składów „zaPendolino”.

– Planowo w rozkładzie jazdy nie ma składów wagonowych na 200 km/h, operatywnie składy zastępcze za EIP kursują z prędkością 200 km/h w przypadku ich prowadzenia lokomotywą Vectron – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity.

Prawdopodobnie we wrześniu PKP Intercity otrzyma pierwsze Griffiny 200 produkcji Newagu. Wówczas, po raz pierwszy w swojej historii, będzie mogła operować z prędkością 200 km/h taborem innym niż składy zespolone Pendolino.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Efektowny Vectron w LTG Cargo Polska

Tabor i technika

Efektowny Vectron w LTG Cargo Polska

inf. pras. LTG Cargo 25 stycznia 2024

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

Tabor i technika

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

inf. pras. Siemens Mobility 31 sierpnia 2022

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Tabor i technika

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Jakub Madrjas 29 sierpnia 2022

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona

Tabor i technika

PKP Cargo z kompletem 20 Vectronów

Tabor i technika

PKP Cargo z kompletem 20 Vectronów

inf. pras. 14 stycznia 2020

Zobacz również:

Efektowny Vectron w LTG Cargo Polska

Tabor i technika

Efektowny Vectron w LTG Cargo Polska

inf. pras. LTG Cargo 25 stycznia 2024

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

Tabor i technika

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

inf. pras. Siemens Mobility 31 sierpnia 2022

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Tabor i technika

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Jakub Madrjas 29 sierpnia 2022

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona

Tabor i technika

PKP Cargo z kompletem 20 Vectronów

Tabor i technika

PKP Cargo z kompletem 20 Vectronów

inf. pras. 14 stycznia 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5