fot. Włodzimierz Włoch/PKP PLKStacja kolejowa Skierniewice
Nierównomierne rozłożenie godzin odjazdów pociągów ze Skierniewic do Łodzi to spory problem dla podróżujących ŁKA w weekendy. Przewoźnik mówi o problemach z przepustowością trasy łączącej dwa największe miasta centralnej Polski i zapowiada poprawę oferty. Kursów ma przybyć w przyszłym miesiącu.
Do naszej redakcji docierają sygnały od podróżujących pociągami regionalnymi pomiędzy Skierniewicami a Łodzią o zbyt małej liczbie kursów realizowanych w weekendy. Problem dotyka zwłaszcza mieszkańców mniejszych miejscowości, które nie są obsługiwane przez sprintery ŁKA łączące Warszawę i Łódź. Odstępy pomiędzy kolejnymi kursami regionalnymi sięgają nawet ok. czterech godzin, np. kolejne odjazdy ze Skierniewic w soboty są realizowane o 14:42 i dopiero o 18:23.
Pociągów niemal nie ubyło, ale...
– Liczba pociągów na linii Łódź Fabryczna – Skierniewice w poszczególnych cyklach zamknięciowych jest na podobnym poziomie – mówi tymczasem Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. I tak do grudnia zeszłego roku wojewódzki operator realizował 22 kursy (w obu kierunkach łącznie). Obecnie w rozkładzie znalazło się natomiast 21 odjazdów.
Spółka przyznaje jednak, że rozłożenie pociągów w ciągu dnia nie jest równomierne, co prowadzi do powstawania dużych przerw pomiędzy kolejnymi odjazdami. – To z kolei jest spowodowane brakiem wolnej przepustowości – tłumaczy nasza rozmówczyni. Dodajmy, że magistrala Warszawa – Skierniewice – Łódź była przez pierwsze dekady XXI w. kompleksowo modernizowana. Problemy ze zmieszczeniem wszystkich kursów w grafiku połączeń pojawiły się zatem niedługo po zakończeniu wielkich przedsięwzięć infrastrukturalnych.
Od marca powinno być nieco lepiej
W przyszłym miesiącu podróżni powinni odczuć pewną poprawę swojej sytuacji. – W rozkładzie jazdy obowiązującym od 10 marca tego roku uruchomione zostaną 24 pociągi – zapowiada przedstawicielka przewoźnika. Kluczowe dla podróżnych ponownie może się natomiast okazać rozłożenie odjazdów w ciągu dnia. Nie mogą oni bowiem liczyć np. na rozkład cykliczny.
W przeszłości, gdy dochodziło do podobnych sytuacji, rozwiązaniem okazywało się wyznaczanie dodatkowych postojów dla pociągów międzyregionalnych. I tak np. pociągi interRegio spółki Polregio okresowo zatrzymywały się choćby w Płyćwi. Takiego udogodnienia dla podróżujących do mniejszych miejscowości nie będzie natomiast obecnie. – Nie planujemy wyznaczania dodatkowych postojów w pociągach kategorii ŁKA Sprinter – informuje Joanna Osińska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.