PKP Intercity po raz kolejny skieruje do napraw lokomotywy EP09, które mogą prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością do 160 km/h.
Produkowane w końcu lat 80-tych i na początku lat 90-tych lokomotywy serii EP09 wciąż stanowią najliczniejszy element floty PKP Intercity, który może prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością 160 km/h. We flocie operatora wciąż jest ich 46. W 2028 PKP Intercity planuje powolne ich wycofanie, jednak na razie potrzebne są prace przy bieżącym ich utrzymaniu.
Ogłoszenie na naprawy okresowe poziomu P5 15 lokomotyw EP09 pojawiło się właśnie na platformie przetargowej przewoźnika. Zamawiający wymaga wykonania naprawy okresowej P4 każdej lokomotywy w czasie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych. Wymaga też udzielenia rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie przez okres nie krótszy niż 21 miesięcy dla całej lokomotywy. Istnieje prawo opcji. Chodzi o możliwość wykonania P4 dodatkowych 7 lokomotyw EP09.
Termin wykonania naprawy okresowej stanowi o 20% ważności przetargu, okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie – 10%. Najważniejszym kryterium jest cena oferty – stanowi 70% wagi konkursu ofert. PKP Intercity otworzy koperty z ofertami w przetargu 19 października.
Warto przypomnieć, że w czerwcu 2020 przetarg na P4 20. lokomotyw EP09 wygrał Olkol.
Realizacja tego zamówienia jest w trakcie.