Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

LHS będzie potrzebował nowych lokomotyw. Elektrycznych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
LHS będzie potrzebował nowych lokomotyw. Elektrycznych?
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.plElektryczny "Gagarin" na testach
Spółka PKP LHS realizuje obecnie spore inwestycje, które pozwolą zwiększyć przepustowość infrastruktury. LHS musi zastanowić się w następnych latach, czy warto podjąć się elektryfikacji szlaków.

Tylko w zeszłym roku transport intermodalny na LHS wzrósł o 57%. Transport kontenerów zza wschodniej i za wschodnią granicę (na przykład szlakiem Południowo – Zachodnim) może być sposobem na poprawę kondycji spółki. Już teraz, aby przygotować się na kontenerowy boom, spółka przebudowała stację w Zamościu Bortatyczach, a do 2020 zmodernizowane zostaną kolejne stacje: w Hrubieszowie i Sędziszowie LHS. Inwestycje czekają także Euroterminal Sławków.

Ponadto spółka analizuję możliwość wydłużenia linii szerokotorowej ze Sławkowa do Gliwic lub Kędzierzyna-Koźla. Najważniejsza decyzja dotyczy jednak sensowności elektryfikacji LHS. Spółka musi podjąć decyzję, czy wieszać sieć trakcyjną już za kilka lat. Wiadomo bowiem, że inwestycja taka potrwa kilka lat, a szacuje się, że w 2025 roku większość taboru posiadanego przez spółkę będzie trzeba wymienić, proces wymiany ma się zacząć nawet szybciej – w 2023 roku. Elektryfikację zgrać trzeba więc będzie z decyzją o wyborze trakcji dla nowych lokomotyw.

– Rozważamy elektryfikację z uwzględnieniem napięcia, które jest na Ukrainie, czyli 25 kV prądu przemiennego. Ukraińcy zakończą projekt elektryfikacji odcinka z Kowla do Izova w 2018 roku i do końca 2019 roku go wykonają. My będziemy odpowiedzialni za pociągnięcie sieci od granicy do Hrubieszowa. To niewiele ponad 2 kilometry. Trzeba już teraz zastanowić się nad tym, czy trakcji nie poprowadzić dalej – mówił Zbigniew Tracichleb.

Prace studialne nad możliwością elektryfikacji LHS mają trwać do końca 2019 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5