Aż cztery przetargów na przygotowanie dokumentacji do realizacji projektów Kolej Plus ogłosiła PKP PLK. Są też dwa przetargi obejmujące prace budowlane.
Coraz mniej jest niewiadomych w zakresie realizacji programu Kolej Plus. Jak pisaliśmy ostatnio,
zatwierdzono zmiany na liście podstawowej i rezerwowej programu - zrealizowane zostaną dwa projekty z listy rezerwowej, a więc inwestycje dotyczące linii kolejowych 190 oraz 363 i 415. Będzie to możliwe z powodu zaniechania realizacji rewitalizacji linii Gorlice – Jasło oraz okrojenia projektu mającego na celu przywrócenie połączeń kolejowych do Łomży. Jednocześnie PKP PLK sukcesywnie ogłasza kolejne przetargi na podstawie zawartych z samorządami umów. Dziś w biuletynie zamówień unijnych pojawiło się aż pięć nowych ogłoszeń.
Linia na Mazowszu w trybie projektuj i buduj
Samorząd województwa mazowieckiego
będzie realizował dwa z czterech pierwotnie zgłoszonych przez siebie projektów z programu Kolej Plus. Właśnie ogłoszono przetargi - co ważne, zawarto w nich również prace budowlane. Przedmiotem pierwszego zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla rewitalizacja linii kolejowej nr 34 odcinku Ostrów Mazowiecka - Małkinia wraz z nową łącznicą pomiędzy liniami nr 6 i 34.
Ciekawym elementem jest budowa nowego toru nr 9 na stacji Ostrów Mazowiecka do odstawiania pociągów pasażerskich, nowych peronów i mijanek. PKP PLK zastrzega sobie opcje na dodatkowe zamówienia, w tym, zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową grupy torów nr 5-13 na stacji Małkinia oraz zabudową przejścia rozjazdowego pomiędzy torami 1-3 na stacji Ostrów Mazowiecka, projekt i wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) oraz zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z zabudową urządzeń CSDIP oraz SMW. Okres realizacji zamówienia to aż 67 miesięcy.
Drugie zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych dla projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 55 na odcinku Sokołów Podlaski - Siedlce.
Przetarg na linię do Czarnkowa
Przedmiotem kolejnego zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu pn.: Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków - Rogoźno – Wągrowiec.
O tym projekcie
szczegółowo pisaliśmy tutajKolej do Myślenic w przygotowaniu
Dwuczęściowy jest przetarg na
przygotowania do budowy linii kolejowej z Krakowa do Myślenic. W zakresie podstawowym (Faza I) obejmuje on opracowanie dokumentacji projektowej, a w zakresie prawa opcji (Faza II) – pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowalnych.
W ramach Kolej Plus samorząd i PLK zdążą tylko przygotować projekt i wykupić grunty.
Przeznaczono na to 150 mln złotych.
Jest też przetarg na łącznicę do Olkusza i linię do Niepołomic
Kolejne projekty, który zrealizują PKP PLK i Małopolska to budowa 4 km dwutorowej i zelektryfikowanej łącznicy kolejowej pomiędzy liniami kolejowymi nr 156 (Bukowno - Jaworzno Szczakowa) i 133 (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Kraków Główny Osobowy).
Dzięki inwestycji pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy w drodze do Olkusza. Przejazd ze stolicy Małopolski do Olkusza ma być dzięki temu krótszy o około kwadrans. Samorząd chce też
zbudować nową linię kolejową do Niepołomic by połączyć je z Krakowem.
Przedmiotem ogłoszonych właśnie zamówień jest opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla oby tych projektów.
We wszystkich wymienionych przetargach PKP PLK wybierze wykonawców wyłącznie na mocy kryterium ceny.