W 2018 roku Przewozy Regionalne pożegnają się ze swoim zapleczem technicznym w wielkopolskim Krzyżu. Część załogi znajdzie prace w innych oddziałach, część prawdopodobnie zakończy karierę w firmie.
Obecnie w Krzyżu pracy jest już niewiele. W ostatnich latach oddział zajmował się głównie przeglądami i drobnymi naprawami taboru trakcyjnego – lokomotyw i autobusów szynowych, a także
pracami lakierniczymi.
– Aktualnie zajmujemy się jeszcze obsługą lubuskich autobusów szynowych, które z uwagi na zamknięcie gorzowskiej estakady nie mogą dojechać do swojej bazy w Zielonej Górze. Z końcem lata 2018 roku inwestycja PKP PLK prawdopodobnie zakończy się, skończy się więc to zadanie. W Krzyżu obsługa wykonuje też jeszcze serwis naszych trzech autobusów szynowych kursujących do Piły – powiedział Waldemar Bachmatiuk, dyrektor wielkopolskich Przewozów Regionalnych.
Część pracowników już przeniesionaJak mówi, zaplecze w Krzyżu działać będzie jeszcze około pół roku, ale już jest powoli wygaszane. Przypisanych jest do niego 80 pracowników, jednak 12 zostało już oddelegowanych do pracy w Lesznie, 20 pracuje zaś w Poznaniu. Kolejni dostaną propozycję przenosin, lub odejdą z firmy w ramach czwartego etapu Programu Dobrowolnych Odejść. – Wnioski o objęcie nim pracownicy będą mogli składać do początku kwietnia – poinformował nas Dominik Lebda, rzecznik Przewozów Regionalnych
– Musimy skatalogować nasz majątek w Krzyżu, podjąć decyzję co sprzedawajmy a co likwidujemy. Obok zakładu stoi masa niesprawnych lokomotyw, większość z nich zostanie skasowana – dodał Waldemar Bachmatiuk.
Przewozy Regionalne inwestują w LesznieJednocześnie rozwijane będzie zaplecze utrzymaniowe w Lesznie. Na
początku marca 2016 byliśmy już na otwarciu nowoczesnej myjni w tym zakładzie, teraz otwierana jest tam nowa lakiernia.
– Czeka nas tam jeszcze trochę inwestycji, chcemy kupić dobre urządzenia diagnostyczne, dzięki którym będziemy mogli serwisować nowe pociągi i zmodernizowane EN57 – powiedział dyrektor wielkopolskich PR. Jak dodaje, w 2019 roku,w ramach modernizacji magistrali E59 prowadzonej przez PKP PLK, w rejonie Leszna przebudowany zostanie układ torowy, który skróci dojazd do hal przewoźnika.