Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
22-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?
fot. PKP IntercityPlac budowy w Przemyślu Bakończycach
W Przemyślu przebudowa bazy PKP Intercity nabiera tempa, w Lublinie i Białymstoku niebawem zostaną wydane pozwolenia na budowę. W najbliższych latach powstanie też zupełnie nowy obiekt przy stacji Łódź Kaliska – informuje przewoźnik. Najważniejszą inwestycją będzie jednak budowa w stolicy obiektu przeznaczonego dla piętrowych EZT.

Budowa i modernizacja obiektów utrzymania taboru ma na celu ustandaryzowanie obsługi technicznej oraz poprawę jej efektywności. Wartość związanych z tym inwestycji w infrastrukturę ma w tym roku wynieść ok. 290 mln zł.

Trwają prace budowlane na terenie zaplecza w Przemyślu Bakończycach, na którego budowę kontrakt z konsorcjum KZN Rail i Wadoma podpisano w lipcu ubiegłego roku. – Zaawansowanie wynosi blisko 20% – usłyszeliśmy niedawno od przedstawicieli PKP Intercity. Zakończono budowę fundamentów oraz palowanie, a także budowę stacji prostownikowej i przepustu. Gotowa jest też dokumentacja dla systemu sterowania ruchem na nowym układzie torowym, złożonym z ok. 6 km torów i 28 rozjazdów. Ze względu na dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej ujętych w Krajowym Planie Odbudowy warta 340 mln zł brutto inwestycja musi zakończyć się w czerwcu przyszłego roku.

Innym dużym przedsięwzięciem z tej dziedziny będzie budowa nowej hali lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska. Niedawno informowaliśmy o podpisaniu umowy w tej sprawie z konsorcjum Trakcja SA – DB Projekt. W tym roku ma zostać wydane pozwolenie na budowę, a na przełomie 2025 i 2026 r. mają rozpocząć się prace budowlane. Po oddaniu do użytku nowej hali działający dziś, przedwojenny jeszcze obiekt będzie mógł zostać kompleksowo wyremontowany, by nadal pełnił swoją funkcję.

Również w Białymstoku przewoźnik chce kompleksowo rozbudować swoją infrastrukturę. Na północny wschód od budynku dworcowego ma powstać specjalistyczna hala napraw i przeglądów, a istniejące tory i drogi technologiczne wraz z systemem sterowania ruchem kolejowym mają zostać całkowicie przebudowane. Trwają prace projektowe, których finałem ma być – planowane na trzeci kwartał br. – uzyskanie pozwolenia na budowę. Podobny jest etap zaawansowania planowanej inwestycji w Lublinie, tu jednak pozwolenia na budowę inwestor spodziewa się o kwartał później.

Przy stacji Łódź Kaliska powstanie natomiast w najbliższych latach Warsztat Utrzymania Taboru w postaci hali z bocznicą. Spółka przymierzała się do tej inwestycji od dawna, choć na przestrzeni lat zmieniały się koncepcje zarówno co do lokalizacji zaplecza jak i rodzajów taboru, które miałyby być tam utrzymywane. Warto przypomnieć, że bardzo niedaleko – przy dawnej stacji Łódź Karolew – działa od 2019 r. obiekt serwisowy Stadlera, który prowadzi w nim utrzymanie i wykonuje naprawy 32 należących do PKP Intercity EZT ED160 (Flirt 3).

Dalsze plany obejmują – między innymi – budowę nowej hali do przeglądów P4 lokomotyw z rodziny Griffin w Libiszowie pod Opocznem (w sąsiedztwie istniejących obiektów PKP Intercity Remtrak) i zaplecza dla planowanych piętrowych EZT w Warszawie (dokładna lokalizacja nie jest jeszcze przesądzona – w grę wchodzi zarówno prawo-, jak i lewobrzeżna część stolicy). Ten ostatni obiekt będzie składał się z dwóch osobnych hal: w jednej będą wykonywane przeglądy dwóch najniższych poziomów, w drugiej (WUT) – P3 i P4. Dopełnieniem będzie nowoczesna myjnia.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Roman Czubiński 18 kwietnia 2025

PKP Intercity: 18,4 mln podróżnych w pierwszym kwartale

Biznes

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Tabor i technika

PKP Intercity: Naprawy taboru muszą przyspieszyć

Roman Czubiński 18 kwietnia 2025

PKP Intercity: 18,4 mln podróżnych w pierwszym kwartale

Biznes

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5