Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zapadł się nowy peron na stacji w Zakopanem [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zaledwie dwa miesiące cieszył oko nowy peron wyremontowanej stacji w Zakopanem. Obecnie na kilkudziesięciu metrach konstrukcja zapadła się do środka.

Od kilku dni wyłączony z użytkowania pasażerów jest fragment jednego z dwóch czynnych peronów na gruntownie zmodernizowanej stacji w Zakopanem (pasażerowie mogą jednak bezpiecznie opuszczać pociągi). Został on zabezpieczony palikami i taśmą ostrzegawczą. Przyczyną jest widoczne gołym okiem zapadnięcie się obiektu w miejscu gdzie istniało odwodnienie. Także niektóre płyty peronowe nie leżą już równo obok siebie.

Prace przy peronie nr 2 zakończono w wielkim pośpiechu 21 grudnia, aby zdążyć z uruchomieniem pociągów z Krakowa pod Tatry następnego dnia. To się udało, ale, jak widać, odbiło się na jakości wykonawstwa. Poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz zarówno wykonawcy – ZUE, jak i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Było ryzyko poprawek

– Prace związane z przebudową peronów stacji Zakopane z przyczyn niezależnych były prowadzone w okresie zimowym przy dużych temperaturach ujemnych i opadach śniegu, ze względów społecznych, głównym celem zamawiającego i wykonawcy było przywrócenie linii do ruchu od dnia 22 grudnia.

Strony miały świadomość niesprzyjających warunków pogodowych, jak również ryzyka, że część wykonanych w takich warunkach prac może wymagać poprawy w okresie wiosennym. I niestety te przewidywania się urzeczywistniły.

Tym niemniej, najważniejsze mając na uwadze interes pasażerów, było dopuszczenie stacji do ruchu przed świętami Bożego Narodzenia, co się udało.

Stacja jest cały czas w przebudowie – budowany jest peron 3 i 4. Obszar powstałych uszkodzeń został zabezpieczony, w dniu dzisiejszym zostaną rozpoczęte prace naprawcze. Poprawki zostaną wykonane w najbliższym możliwym terminie – ani wykonawca, ani zamawiający nie przewidują wyłączenia stacji z użytku w związku z zaistniałą sytuacją – napisało ZUE.

PLK: Podmycie nawierzchni peronu

– Na stacji Zakopane stwierdzono podmycie nawierzchni fragmentu peronu. Miejsca, gdzie wystąpiły nierówności zostały zabezpieczone. Sytuacja nie ma wpływu na ruch pociągów. Wykonawca w trybie pilnym przystąpi do naprawy nawierzchni. PLK SA współpracują z wykonawcą w celu jak najszybszego naprawienia peronu. Przyczyny uszkodzeń będą wyjaśnione przez komisję.

Dokończenie wszystkich prac na stacji Zakopane w ramach umowy i odbiór końcowy robót planowane jest w maju. Prace na stacji Zakopane za blisko 65 mln zł w ramach kontraktu na linii nr 99 Chabówka - Zakopane realizowało, jak napisaliśmy wcześniej, ZUE.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Biała Rawska: Do budowy przystanku na CMK wciąż daleko

Infrastruktura

PKP PLK: Tak przyspieszą pociągi w 2024 i 2030 roku!

Infrastruktura

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

Infrastruktura

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 10 lipca 2024

PLK PLK uruchamia nowoczesną sieć WAN na sieci kolejowej

Infrastruktura

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Zobacz również:

Biała Rawska: Do budowy przystanku na CMK wciąż daleko

Infrastruktura

PKP PLK: Tak przyspieszą pociągi w 2024 i 2030 roku!

Infrastruktura

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

Infrastruktura

PLK podpisały umowę na rewitalizację dolnośląskiej linii 276

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 10 lipca 2024

PLK PLK uruchamia nowoczesną sieć WAN na sieci kolejowej

Infrastruktura

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5