Zaledwie dwa miesiące cieszył oko nowy peron wyremontowanej stacji w Zakopanem. Obecnie na kilkudziesięciu metrach konstrukcja zapadła się do środka.
Od kilku dni wyłączony z użytkowania pasażerów jest fragment jednego z dwóch czynnych peronów na gruntownie zmodernizowanej stacji w Zakopanem (pasażerowie mogą jednak bezpiecznie opuszczać pociągi). Został on zabezpieczony palikami i taśmą ostrzegawczą. Przyczyną jest widoczne gołym okiem zapadnięcie się obiektu w miejscu gdzie istniało odwodnienie. Także niektóre płyty peronowe nie leżą już równo obok siebie.
Prace przy peronie nr 2
zakończono w wielkim pośpiechu 21 grudnia, aby zdążyć z uruchomieniem pociągów z Krakowa pod Tatry następnego dnia. To się udało, ale, jak widać, odbiło się na jakości wykonawstwa. Poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz zarówno wykonawcy – ZUE, jak i PKP Polskich Linii Kolejowych.
Było ryzyko poprawek– Prace związane z przebudową peronów stacji Zakopane z przyczyn niezależnych były prowadzone w okresie zimowym przy dużych temperaturach ujemnych i opadach śniegu, ze względów społecznych, głównym celem zamawiającego i wykonawcy było przywrócenie linii do ruchu od dnia 22 grudnia.
Strony miały świadomość niesprzyjających warunków pogodowych, jak również ryzyka, że część wykonanych w takich warunkach prac może wymagać poprawy w okresie wiosennym. I niestety te przewidywania się urzeczywistniły.
Tym niemniej, najważniejsze mając na uwadze interes pasażerów, było dopuszczenie stacji do ruchu przed świętami Bożego Narodzenia, co się udało.
Stacja jest cały czas w przebudowie – budowany jest peron 3 i 4. Obszar powstałych uszkodzeń został zabezpieczony, w dniu dzisiejszym zostaną rozpoczęte prace naprawcze. Poprawki zostaną wykonane w najbliższym możliwym terminie – ani wykonawca, ani zamawiający nie przewidują wyłączenia stacji z użytku w związku z zaistniałą sytuacją – napisało ZUE.
PLK: Podmycie nawierzchni peronu– Na stacji Zakopane stwierdzono podmycie nawierzchni fragmentu peronu. Miejsca, gdzie wystąpiły nierówności zostały zabezpieczone. Sytuacja nie ma wpływu na ruch pociągów. Wykonawca w trybie pilnym przystąpi do naprawy nawierzchni. PLK SA współpracują z wykonawcą w celu jak najszybszego naprawienia peronu. Przyczyny uszkodzeń będą wyjaśnione przez komisję.
Dokończenie wszystkich prac na stacji Zakopane w ramach umowy i odbiór końcowy robót planowane jest w maju. Prace na stacji Zakopane za blisko 65 mln zł w ramach kontraktu na linii nr 99 Chabówka - Zakopane realizowało, jak napisaliśmy wcześniej, ZUE.