10 marca 2019 dojdzie do całkowitego zamknięcia linii kolejowej nr 8 pomiędzy przystankiem kolejowym Strzyżyna a Radomiem. Dla pasażerów oznacza to poważne perturbacje w podróży.
PKP PLK uzyskało już wszystkie konieczne zezwolenia do rozpoczęcia prac modernizacyjnych pomiędzy Warką a Radomiem, gdzie m.in. powstanie drugi tor. Pomiędzy przystankiem osobowym Strzyżyna, zlokalizowanym 10 kilometrów na południe od Warki, a Radomiem ruch pociągów zostanie wstrzymany. Pociągi osobowe Kolei Mazowieckich, kursujące na tym odcinku, zostaną zastąpione autobusami komunikacji zastępczej.
Przewoźnik uruchomi autobusy zwykłe i przyspieszone. Te oznaczone „Z-8” zatrzymają się we wszystkich miejscowościach odpowiadających zatrzymaniom pociągów, natomiast autobusy „ZE-8” zatrzymają się tylko w Lesiowie.
– W przypadku zatrzymań w Strzyżynie, Dobieszynie, Kruszynie, Woli Bierwieckiej (w odległości ok. 600 m), Bartodziejów i Lesiowa autobusy będą się zatrzymywać w pobliżu stacji i przystanków kolejowych, w Radomiu zatrzymają się na dworcu PKS. W autobusach ZKA przewóz rowerów nie będzie możliwy – informuje biuro prasowe Kolei Mazowieckich, które przypomina, że na odcinku Czachówek Południowy – Warka trwają już prace modernizacyjne i ruch pociągów odbywa się tu jednotorowo.
W dzień powszedni z Warszawy do Radomia bez przesiadek na autobusową komunikację zastępczą pojedziemy wyłącznie 7 parami pociągów. 6 z nich uruchomi PKP Intercity, przez Centralną Magistralę Kolejową z pominięciem Warki. 7 parę uruchomią natomiast Koleje Mazowieckie – będzie to pociąg Radomiak.
Więcej na temat prac toczących się na linii nr 8 oraz tego, jak wpłyną na ruch pociągów w nieodległej przyszłości można przeczytać
tutaj.